رئیس‌جمهور منتخب آمریکا اتهامات وارده به روسیه توسط دولت و نهادهای اطلاعاتی آمریکا در مورد حملات سایبری را «بسیار جدی و ناعادلانه» خوانده است.

 

به گزارش جماران  به نقل از دویچه‌وله،‌ «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور منتخب آمریکا، گفته است که حملات سایبری به آمریکا و کارزار انتخاباتی ریاست‌جمهوری این کشور «شاید کار کشور دیگری به جز روسیه بوده باشد.»

ترامپ در شب سال نو در اقامتگاهش در فلوریدا در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت که «او چیزهایی را می‌داند که دیگران نمی‌دانند و بر همین اساس نمی‌توان کاملا مطمئن بود.»

وقتی از ترامپ پرسیده شد که او بر چه اطلاعاتی استناد می‌کند، پاسخ داد: «جواب را روز سه‌شنبه یا چهارشنبه (۳ و ۴ ژانویه/ ۱۴ و ۱۵ دی) خواهید گرفت.»

رئیس‌جمهور آتی آمریکا از اظهار جزئیات بیشتر در این زمینه خودداری کرده و گفت که همچنان بر این باور است که اطلاعات مهم را باید مثل گذشته روی کاغذ نوشت و توسط پیک تحویل داد، زیرا به اعتقاد او «هیچ کامپیوتری امن نیست.»

در حالی‌که، «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا، پیش‌تر روسیه را مسئول ترتیب دادن یک سلسله حملات سایبری علیه ایالات متحده و «دخالت سایبری» در انتخابات این کشور دانسته و مجموعه‌‌ای از اقدامات تنبیهی علیه این کشور به اجرا گذاشت.

اعمال تحریم‌های جدید علیه روسیه، اخراج شماری از دیپلمات‌های این کشور از خاک آمریکا و نیز بستن دو ساختمان متعلق به روسیه در مریلند و نیویورک از جمله این اقدامات بوده‌اند.

ترامپ پیش‌تر در واکنش به اتهام‌های وارد شده از طرف دولت آمریکا و سازمان‌های اطلاعاتی این کشور علیه روسیه گفته بود که این اتهامات را باور نمی‌کند. مسکو نیز اتهامات وارده را تکذیب کرده است.

دونالد ترامپ در شب سال نو در جمع خبرنگاران تأکید کرد که اتهام‌های وارد شده از سوی نهادهای اطلاعاتی آمریکا در مورد حملات سایبری روسیه «بسیار جدی و ناعادلانه» هستند و او «می‌خواهد که آن‌ها در این زمینه به اطمینان کامل برسند.»

منبع:ایسنا

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.