سومین نشست کمیته عفاف و حجاب دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) برگزار شد. در این نشست بر افزایش سواد رسانه ای دانشجویان با توجه به آسیب های فضای مجازی و اسلامی کردن فضای دانشگاه تاکید شد.

سومین نشست کمیته عفاف و حجاب دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) برگزار شد. در این نشست بر افزایش سواد رسانه ای دانشجویان با توجه به آسیب های فضای مجازی و اسلامی کردن فضای دانشگاه تاکید شد.

به گزارش جماران ، به نقل از دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره)، سومین نشست کمیته عفاف و حجاب دانشگاه با حضور حجه الاسلام زارعی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و همچنین اعضای کمیته در دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه برگزار شد .

حجت الاسلام زارعی در این نشست ضمن گرامیداشت حماسه ۹ دی ماه گفت: رسالت اصلی برعهده همه ماست تا در سالم سازی فضای دانشگاه و رشد معنوی و ارزش بخشیدن به ارزش ها گام های خوبی برداریم .

وی با اشاره به مصوبات شورای فرهنگی دانشگاه در خصوص اسلامی کردن دانشگاه ها اظهار داشت: تمام  سعی ما در این  است که در اسلامی کردن فضای دانشگاه تلاش کنیم.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری با اشاره به آیه ۹۵ سوره احزاب و ترجمه این آیه بیان داشت:در این آیه ذکر شده که یاران پیغمبر با پوشش و حجاب شناخته می شوند و با پوشش از آزار و اذیت مصون هستند .

وی افزود: عفاف و حجاب با همدیگر رابطه متقابل دارند و فقط مربوط به خانم ها نبوده و در این مورد باید برخورد مناسب لحاظ شود به گونه ای که اثر موثر را داشته باشد و همچنانکه بر عفت ظاهری تاکید می شود باید عفت درونی نیز که مربوط به رفتار، برخورد و کلام هست نیز رعایت گردد.

حجت الاسلام زارعی  افزود: باید به حجاب به عنوان یک مقوله زبیا نگاه شود که خود حجاب نوعی زیبایی بوده و  آرامش درونی را در پی دارد .

زارعی در این جلسه با اشاره  به شرایط حاکم بر  فضای مجازی و آسیب هایی که در این فضا ممکن است ایجاد شود بر افزایش سواد رسانه ای دانشجویان و ارائه مشاوره و آگاهی رسانی تاکید کرد.

همچنین در این جلسه اعضای کمیته عفاف و حجاب دانشگاه به بیان دیدگاه های خود و راهکار های مشارکت و تشویق جامعه دانشگاهی پرداختند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.