رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: باید بر کیفیت دانشگاه آزاد اسلامی توجه جدی شود چرا که جایگاه این دانشگاه در جهان ویژه است.

به گزارش جماران، آیت‌الله اکبر هاشمی‌رفسنجانی پنجشنبه شب در جمع دست‌اندرکاران دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر اظهار داشت: دانشگاه آزاد به منظور توسعه علمی کشور ایجاد و راه‌اندازی شد و در حال حاضر ۴۵۰ واحد دانشگاهی در کشور فعال است.

وی هدف از راه‌اندازی دانشگاه آزاد را ایجاد زمینه تأسیس و دسترسی همه مردم به فراگیری علم و دانش در نقاط مختلف عنوان کرد و افزود: ۷۰۰ مدرسه سماء نیز در کشور راه‌اندازی شده است که ۷۰ هزار دانش‌آموز مشغول به فعالیت هستند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی مانند مساجد به شکل هیئت امنایی اداره می‌شود، افزود: دانشگاه آزاد مالک ندارد و اعتبارات این دانشگاه نیز از محل درآمدهای شهریه دانشجویان تأمین می‌شود.

وی به بهبود کیفیت آموزشی در دانشگاه آزاد اشاره کرد و ادامه داد: نسبت دانشجو به استاد، فضای آموزشی، مراکز آزمایشگاهی و کارگاهی از شاخص‌هایی است که دانشگاه آزاد دارای وضعیت مطلوبی است و در عرصه پژوهشی نیز تمرکز خوبی انجام شده است.

آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی با اشاره به ابطال وقف دانشگاه آزاد، بیان کرد: هزار شرکت دانش‌بنیان از سوی دانشگاه آزاد اسلامی در کشور تأسیس شده است که نقش مهمی در توسعه اشتغال خواهد داشت.

وی با اشاره به تجاری‌سازی تحقیقات و پژوهش‌های استادان و دانشجویان دانشگاه آزاد، گفت: تسهیلات کم‌بهره به دانشجویانی که پژوهش‌های خود را در این شرکتها تجاری‌سازی می‌کنند پرداخت می‌شود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اهمیت علم نانو، تصریح کرد: دانشگاه آزاد در زمینه علم نانو کارهای خوبی داشته است و شاهد موفقیت‌های خوبی نیز هم هستیم.

وی با اشاره به تدریس ۷۰ هزار دانشمند توانمند در دانشگاه آزاد اسلامی، بیان کرد: هفت هزار و ۵۰۰ آزمایشگاه و سه هزار و ۵۰۰ کارگاه صنعتی در دانشگاه آزاد اسلامی تأسیس شده است.

منبع: مهر

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.