ایرباس روز پنجشنبه از امضای قرارداد فروش 100 فروند هواپیمای این شرکت با ایران ایر خبر داد.

به گزارش جماران، سایت رسمی شرکت هواپیمایی ایرباس با تاریخی قلمداد کردن این قرارداد، اعلام کرد: ایران ایر و ایرباس قرارداد محکمی برای خرید 46 فروند A320 Family و 38 فروند A330 Family و 16 فروند A350 XWB aircraft امضاء کردند.

این گزارش می افزاید: قرارداد یاد شده در چارچوب عمل به تعهدات اولیه میان تهران و پاریس در ژانویه 2016 است و هواپیماها از ابتدای سال جدید میلادی (2017) تحویل ایران ایر می شود.

بر اساس این گزارش، قرارداد خرید یکصد فروند هواپیمای ایرباس توسط «فرهاد پرورش» مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی و «فابریس بریژیه» (Fabrice Bregier) مدیرعامل و مدیر اجرایی ایرباس امضاء شده است.

«فابریس بریژیه» مدیرعامل و مدیر اجرایی ایرباس در آئین امضای قرارداد فروش یکصد هواپیمای این شرکت به ایران ایر، اظهار کرد: قرارداد کلی دو شرکت شامل بخش هایی همچون آموزش خلبانی و مدیریت ترافیک هوایی نیز می شود.

مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی نیز در این آئین، این قرارداد را گامی در جهت نوسازی ناوگان هواپیمایی ایران ایر ارزیابی کرد.

فرهاد پرورش اضافه کرد: با تحویل این هواپیماها دور جدیدی از همکاری های عملی بین ایران ایر و ایرباس آغاز می شود.

با اجرایی شدن برجام و لغو تحریم ها، شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران موفق شد با ایرباس و شرکت هواپیمایی بوئینگ برای خرید هواپیما به توافق برسد.

پیشتر نیز ایران ایر با شرکت هواپیمایی بوئینگ به توافق رسید که طبق آن قرارداد، بوئینگ 80 فروند هواپیمای 737 مکس(MAX) به ظرفیت 150 تا 160 نفر، 15 فروند هواپیمای 777 مدل ایی.آر300 (ER300) به ظرفیت 350 نفر و 15 فروند هواپیمای پهن پیکر دوربرد مدل 777 به ظرفیت390 نفره را در مدت 10 سال به ایران ایر تحویل می دهد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.