نشریه "نیوزویک" نوشت: ایران اخیرا نسخه جدید و پیشرفته سامانه دفاع هوایی "باور-373" را عرضه کرده است. ایران اعلام کرده که این سامانه می‌تواند جنگنده‌های رادارگریز آمریکایی را رهگیری کند.

به گزارش جماران؛ رسانه‌های آمریکایی نوشتند نمایش نسخه ارتقا یافته سامانه "باور-373" در رژه نظامی، ارسال پیام قوی بازدارندگی و توانمندی ایران است.

رسانه‌های آمریکایی روز دوشنبه به پیشرفت صنایع دفاعی ایران به ویژه در ساخت انواع سامانه‌های پدافند هوایی اشاره کردند.

نشریه "نیوزویک" در این باره نوشت، ایران اخیرا نسخه جدید و پیشرفته سامانه دفاع هوایی "باور-373" را عرضه کرده است. ایران اعلام کرده که این سامانه می‌تواند جنگنده‌های رادارگریز آمریکایی را رهگیری کند.

سامانه باور-373 اولین بار سال 2019 وارد نیروهای مسلح ایران شد و قابلیت‌های آن با سامانه‌های موشکی زمین به هوای "اس-300" روسیه مقایسه می‌شود. ایران در جریان رژه نظامی اخیر در روزارتش (29 فروردین) از جدیدترین نمونه باور-373 رونمایی کرد. وبگاه "ساف رپ" ویژه امور نظامی نیز در تشریح نمایش نوع ارتقا یافته باور-373 ‌آن را "توسعه قابل توجه صنایع دفاعی ایران" خواند.

این وبگاه نوشت، بخش دفاعی ایران به‌طور آشکاری در حال رشد است و دلیل آن تحریم‌های بین‌المللی است که این کشور را مجبور کرده منابع بیشتری را به توسعه تسلیحات بومی اختصاص دهد.

این وبگاه در خاتمه نوشت که نمایش نسخه ارتقا یافته سامانه باور-373 ارسال پیام قوی بازدارندگی به دشمنان بالقوه ویژه در چشم‌انداز پیچیده ژئوپلیتیکی منطقه خاورمیانه است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.