دادگاه او.جی. سیمپسون رکورددار پوشش خبری در آمریکا بود و توسط بسیاری از صاحب‌نظران، لقب «محاکمهٔ قرن» گرفت. وکیل او.جی. سیمپسون رابرت کارداشیان پدر چهره مشهور کیم کارداشیان بود. در سالهای اخیر در مورد دادگاه وی یک سریال تلویزیونی نیز ساخته شد.

به گزارش جماران؛ او.جی. سیمپسون بازیکن فوتبال آمریکایی سابق و هنرپیشه اهل ایالات متحده آمریکا و یکی از جنجالی ترین چهره های دهه نود جهان در سن 67 سالگی درگذشت.

او در سال ۱۹۹۴ متهم به قتل عمد همسر سابق خود، نیکول سیمپسون، و مردی به نام ران گلدمن شد. وی با حمل کردن یک اسلحه و یک پاسپورت جعلی سعی در فرار داشت ولی سرانجام توسط تعداد بیشماری ماشین پلیس و در یک تعقیب و گریز طولانی دستگیر می شود. سیمپسون بعد از تلفن به مادرش، تسلیم شد. این تعقیب و گریز طولانی ترین و عجیب ترین تعقیب و گریز آمریکا است که هزاران نفر این تعقیب و گریز را به صورت زنده نگاه می کردند. وی سرانجام به علت داشتن یک تیم حقوقی بسیار قوی در دادگاه تبرئه گردید. دادگاه او رکورددار پوشش خبری در آمریکا بود و توسط بسیاری از صاحب‌نظران، لقب «محاکمهٔ قرن» گرفت. وکیل او.جی. سیمپسون رابرت کارداشیان پدر چهره مشهور کیم کارداشیان بود. در سالهای اخیر در مورد دادگاه وی یک سریال تلویزیونی نیز ساخته شد.

او در سال ۲۰۰۸ به علت سرقت مسلحانه دستگیر و محاکمه شد و به ۳۳ سال زندان با امکان آزادی مشروط پس از گذشت حداقل ۹ سال محکوم شد. وی سرانجام در ۱ اکتبر ۲۰۱۷ پس از تحمل ۹ سال حبس، از زندان آزاد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.