ولادیمیر پوتین سپتامبر پارسال نیز دستور فراخوان پاییزی ۱۳۰ هزار نفر به خدمت سربازی را صادر کرده بود. بهار پارسال دستور فراخوان سربازی شامل ۱۴۷ هزار شهروند این کشور می‌شد.

به گزارش جماران؛ ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، دستور فراخوان بهاری ۱۵۰ هزار شهروند کشور به خدمت سربازی را صادر کرد. این فراخوان روز یکشنبه ۱۲ فروردین در وب‌سایت کرملین منتشر شد.

بر اساس قانون جدیدی که ژوئیه پارسال به تصویب پارلمان روسیه رسید، حداکثر سن سربازی از ۲۷ سال به ۳۰ سال افزایش یافته است.

این قانون از اول ژانویه ۲۰۲۴ اجرایی می‌شود. همه مردان بالای ۱۸ سال نیز موظف به سپری کردن یک سال خدمت سربازی هستند.

ولادیمیر پوتین سپتامبر پارسال نیز دستور فراخوان پاییزی ۱۳۰ هزار نفر به خدمت سربازی را صادر کرده بود. بهار پارسال دستور فراخوان سربازی شامل ۱۴۷ هزار شهروند این کشور می‌شد.

پوتین همچنین در سال ۲۰۲۲ و چند ماهی بعد از آغاز تهاجم نظامی روسیه به اوکراین دستور بسیج ۳۰۰ هزار نیرو برای گسیل به مناطق جنگی را صادر کرده بود.

بر اساس آمارهای رسمی، این کشور هم‌اکنون یک میلیون و ۳۲۰ هزار نیروی نظامی فعال و حدود دو میلیون نفر نیروی نظامی ذخیره دارد.

در پی تلفات سنگین انسانی ارتش روسیه در مناطق اشغالی اوکراین، وزارت دفاع روسیه قول داده است که سربازان وظیفه را به جنگ اعزام نکند، اما گزارش‌ها حاکی از ادامه فرار گسترده جوانان روسیه از خدمت سربازی است.

در همین زمینه وزارت دفاع روسیه روز یکشنبه سندی منتشر کرد که نشان می‌دهد سربازان وظیفه که دوران یک سال خدمت خود را طی کرده‌اند، ترخیص شده‌اند. این افراد داوطلبانه می‌توانند درخواست اعزام به جبهه جنگ را داشته باشند.

روسیه شمار تلفات ارتش خود را تاکنون اعلام نکرده، اما ناتو و کشورهای غربی شمار کشته‌ها و مجروحان جنگی ارتش روسیه را حدود نیم میلیون نفر تخمین می‌زنند.

شبکه خبری سی‌ان‌ان نیز گزارش داده است که روسیه از شهروندان دیگر کشورها به عنوان نیروی مزدور در جنگ به اوکراین استفاده می‌کند.

برای نمونه منابع متعددی به این رسانه گفته‌اند که حدود ۱۵ هزار شهروند فقیر نپال با دستمزد ماهی دو هزار دلار و دریافت شهروندی روسیه، عازم جبهه نبرد با اوکراین شده‌اند.

روسیه از ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ تهاجم گسترده به خاک اوکراین را آغاز کرد و برای سال جاری میلادی، کرملین بودجه نظامی خود را ۶۸ درصد افزایش داد و به رقم بی‌سابقه ۱۱۵ میلیارد دلار رساند.

این رقم معادل یک سوم کل بودجه دولت روسیه و شش درصد از تولید ناخالص داخلی این کشور است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.