رفیعی رئیس فراکسیون محیط زیست با تاکید بر اینکه در تعیین حقوق و دستمزد کارگران باید واقعیت‌های جامعه و اقتصاد کشور متولیان قرار داشته باشد، عنوان کرد: البته وضعیت کارفرمایان بخش خصوصی به ویژه در شرایط فعلی کشور که به سبب انواع مسائل و مشکلات تولید دشوار شده، باید مدنظر قرار گیرد.

به گزارش جماران؛ نماینده تهران در مجلس گفت: با توجه به اینکه عمده کارگران وقت مفید خود را در مراکز تولیدی و کارخانجات به سر می‌برند و امکان دو شغله یا سه‌ شغله شدن را ندارند، حقوق و مزایای آنها باید یک رابطه منطقی با نرخ تورم رسمی کشور داشته باشد.

سمیه رفیعی رئیس فراکسیون محیط زیست و نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به لزوم توجه ویژه به حقوق کارگران در موضوع تعیین مزد سال آینده جامعه کارگری گفت: کارگران و بدنه کارگری کشور پیش‌آهنگان توسعه و پیشرفت کشور هستند و در امر تولید قاطبه کارها بر دوش جامعه کارگری است. به همین جهت توجه به معیشت جامعه کارگری و قشر کارگر باید از اولویت‌های مهم کشور باشد.

وی با تاکید بر اینکه در تعیین حقوق و دستمزد کارگران باید واقعیت‌های جامعه و اقتصاد کشور متولیان قرار داشته باشد، عنوان کرد: البته وضعیت کارفرمایان بخش خصوصی  به ویژه در شرایط فعلی کشور که به سبب انواع مسائل و مشکلات تولید دشوار شده، باید مدنظر قرار گیرد.

رفیعی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه عمده کارگران وقت مفید خود را در مراکز تولیدی و کارخانجات به سر می‌برند و امکان دو شغله یا سه‌شغله شدن را ندارند، حقوق و مزایای آنها باید یک رابطه منطقی با نرخ تورم رسمی کشور داشته باشد و نباید مزد سالیانه آنها به گونه تعیین شود که فشارهای اقتصادی بیش از پیش زندگی و معیشت جامعه کارگری را تحت تاثیر خود قرار دهد. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.