سیدمحمد هاشمی جانشین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر اهمیت استفاده از ظرفیت اندیشکده‌های فرهنگی در حل مسائل روز کشور تاکید کرد و گفت: در مورد فیلترینگ تصمیماتی در حال اتخاذ شدن بود که همین اندیشکده‌ها جلوی برخی از تصمیمات را گرفتند و واقعا اندیشکده‌ها اثربخش و اثرگذار هستند.

به گزارش جماران؛ سیدمحمد هاشمی در نشست هم‌اندیشی اندیشکده‌های فرهنگی در نظام حکمرانی، با تاکید بر نقش اندیشکده‌ها در تصمیم‌سازی در دولت و حل مسائل روز، گفت: ما در مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حتما محتاج اندیشکده‌ها و نگاه‌های عمیق و دقیق هستیم.

وی افزود: وزیر فرهنگ یک ستاد هماهنگی محتوا با پیشبرد برنامه‌های تحولی در وزارت فرهنگ تشکیل داده‌اند.

هاشمی ادامه داد: یکی از نکاتی را که از این ستاد توقع داشتند، همین ارتباط با حوزه‌های اندیشه‌ای، اندیشکده‌ها و اندیشه‌ورزی بخش‌های متنوع بوده و ما این ارتباط را وسیع‌تر خواهیم کرد.

او افزود: ما به عنوان کسی که در گود عملیات هستیم توقع داریم حرف‌هایی از طریق اندیشکده‌ها به ما گفته شود که بتوانیم به کمک آن مسائل روز را حل کنیم.

او گفت: در نهادهای غیردولتی یک ثبات اندیشه‌ای ـ مدیریتی وجود دارد که متاسفانه در نهادهای دولتی این ثبات وجود ندارد و ما با طیف گسترده‌ای از خواسته‌ها روبه‌رو هستیم و این مشکل بی‌ثباتی از طریق همین اندیشکده‌ها حل می‌شود.

هاشمی تصریح کرد: ما در وزارت فرهنگ بسیاری از موارد حکمرانی و سیاست‌گذاری را به شورای‌عالی انقلاب فرهنگی منتقل می‌کنیم و از این شورا کمک می‌گیریم تا بتوانیم هم‌قواره‌گی و هم‌عرضی فرهنگ را در یک مسیر طولانی‌تر تنظیم کنیم.

جانشین وزیر فرهنگ، تاکید کرد: ما در حوزه‌ی نسبت دین با فرهنگ، واقعا سوالات عمیق و دقیقی داریم درباره موسیقی، حجاب در سینما و سایر حوزه‌ها واقعا سوالات زیادی وجود دارد.

وی ادامه داد: مسئله‌ای که امروز دچار آن هستیم این است که به نظر بنده جمهوری اسلامی درگیر سه‌گانه‌ای است که در مقابل حرکت انقلاب ایستاده است؛ این سه‌گانه شامل عدالت‌خواهان افراطی، اسلام‌خواهان پاسخ‌ نگرفته و کسانی هستند که با یک نگاه حل نشدنی به مسائل نگاه می‌کنند و هیچ مصلحتی را نمی‌پذیرند.

هاشمی افزود: در دولت مردمی و انقلابی ما حتما سوالات بسیاری ناظر به عمل و میدان داریم که باید مطرح شود و به ما کمک داده شود.

جانشین وزیر فرهنگ در مورد یکی از کارکردهای مهم اندیشکده‌ها، گفت: در مورد فیلترینگ تصمیماتی در حال اتخاذ شدن بود که همین اندیشکده‌ها جلوی برخی از تصمیمات را گرفتند و واقعا اندیشکده‌ها اثربخش و اثرگذار هستند.

بنا بر اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، هاشمی در پایان تصریح کرد: ما در ستاد محتوای وزارت فرهنگ موظفیم از ظرفیت اندیشکده‌ها و اندیشه‌ورزان استفاده کنیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.