زارع‌پور وزیر ارتباطات اعلام کرد: «محدودیت دسترسی به یک‌سری از سرویس‌ها وجود دارد که فلسفهٔ ایجاد محدودیتشان از بین رفته است و یا در برخی از سرویس‌ها امکاناتی به‌وجود آمده که نگرانی‌هایی کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه را برطرف می‌کند.»

به گزارش جماران؛ وزیر ارتباطات در حاشیه جلسه هیئت دولت اعلام کرد محدودیت‌های ایجاد شده در برخی از سرویس‌ها نیازمند بازنگری دارد و وزارت ارتباطات درحال پیگیری برای برداشته‌شدن این محدودیت‌ها است. 

زارع‌پور اعلام کرد: «محدودیت دسترسی به یک‌سری از سرویس‌ها وجود دارد که فلسفهٔ ایجاد محدودیتشان از بین رفته است و یا در برخی از سرویس‌ها امکاناتی به‌وجود آمده که نگرانی‌هایی کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه را برطرف می‌کند.» او باور دارد فیلترینگ این سرویس‌ها قابلیت بازنگری دارد.

 زارع‌پور تأکید کرد: «می‌خواهیم در فیلترینگ این سرویس‌ها گشایشی داشته باشیم و از مراجع تصمیم‌گیر در ایجاد محدودیت‌ها پیگیر هستیم. ما در کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه یک عضو هستیم و به دنبال این رفع محدودیت هستیم. خوشبختانه این کارگروه در دوره جدید همراه‌تر است.»

 

درخواست وزیر ارتباطات از مجلس: بستر قانونی برای برخورد با مافیای فیلترشکن‌ها فراهم شود

«عیسی زارع‌پور» در حیاط هیئت دولت درباره مقابله با فیلترشکن‌ها به باشگاه خبرنگاران گفت برخورد با مافیای فیلترشکن نیازمند عزم و اراده مجلس است.

او اعتقاد دارد نمایندگان بایستی با یک طرح دو فوریتی، بستر  قانونی لازم برای برخورد با کسانی که از نیاز مردم سوء استفاده و جیب خود را پر می‌کنند، فراهم شود.

زارع‌پور تأکید کرد صرفاً با کار فنی  نمی‌شود با این مسأله (فیلترشکن‌ها) مقابله کرد و نیازمند قانون است تا بتوانند در حوزه اجرا کار را دنبال کنند:

«بارها گفتم فیلترشکن باعث ایجاد ناامنی در گوشی مردم و کند شدن سرعت اینترنت می‌شود. همچنین مخاطرات زیادی به همراه دارد و نگرانی‌های نمایندگان هم به حق است،»

به باور وی با توجه به اینکه لوایح متعددی از سوی دولت در صف تصویب در مجلس است، بحث مقابله با مافیای فیلترشکن‌ها بایستی از سوی نمایندگان پیگیری شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.