طحان نظیف، سخنگوی شورای نگهبان گفت: در خصوص مباحثی هم که این روز‌ها نسبت به برخی حوزه‌های انتخابیه مطرح می‌شود باید بگویم بر اساس قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبری، شرط برگزاری انتخابات در تمام حوزه‌های انتخابیه برخورداری از فضا و شرایط رقابتی است، بنابراین تا شرایط لازم برای برگزاری انتخابات وجود نداشته باشد، انتخاباتی برگزار نمی‌شود.

به گزارش جماران؛ به نقل از ایسنا، سخنگوی شورای نگهبان با تاکید بر اینکه هنوز فهرست نامزد‌های انتخابات مجلس خبرگان رهبری نهایی نیست، گفت: بر اساس قانون امکان ندارد انتخابات خبرگان در حوزه‌ای که به تعداد کافی داوطلب وجود نداشته باشد، برگزار شود.

هادی طحان نظیف گفت: انتخابات مجلس خبرگان با توجه به وظایف خطیر این مجلس، شرایط بالاتری نسبت به انتخابات دیگر دارد و همان طور که قبلا هم عرض کردم عمده داوطلبانی که تایید نشدند از شرایط علمی لازم برخوردار نبودند.

وی افزود: در خصوص مباحثی هم که این روز‌ها نسبت به برخی حوزه‌های انتخابیه مطرح می‌شود باید بگویم بر اساس قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبری، شرط برگزاری انتخابات در تمام حوزه‌های انتخابیه برخورداری از فضا و شرایط رقابتی است، بنابراین تا شرایط لازم برای برگزاری انتخابات وجود نداشته باشد، انتخاباتی برگزار نمی‌شود.

سخنگوی شورای نگهبان تاکید کرد: نسبت به حوزه‌هایی هم که احیاناً تعداد به اندازه کافی وجود ندارد باید بگویم، هنوز فهرست نامزد‌ها نهایی نیست و داوطلبانی که صلاحیت آنها تایید نشده است، ۳ روز فرصت اعتراض دارند.

وی ادامه داد: ما از دیروز در حال دریافت شکایات و اعتراضات آنها هستیم و پس از اتمام مهلت، به اعتراضات رسیدگی می‌شود.

طحان نظیف تصریح کرد: مانند رویه ادوار گذشته و البته مشابه انتخابات مجلس شورای اسلامی امکان جابجایی کاندیدا‌ها از حوزه‌ای به حوزه دیگر وجود دارد که این مهلت هم تا ۷۲ ساعت قبل از رای‌گیری است؛ بنابراین شرایط در چنین حوزه‌هایی باید فراهم شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.