الحوثی رهبر انصارالله یمن همچنین خاطرنشان کرد: ملت یمن خسارت‌های چند میلیارد دلاری به دشمن وارد کرد، موضع دریایی ما تاثیر گسترده‌ای داشت و این امر همان چیزی است که ما می‌خواهیم و برای آن تلاش می‌کنیم. آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی حاکمیت ما را نقض کردند و خود را در باتلاق انداختند. موضع دریایی ما دشمن را خشمگین کرد تا جایی که توان تحمل این امر را ندارند.

به گزارش جماران؛ به نقل از ایسنا، رهبر جنبش انصارالله امروز (پنجشنبه) در سخنانی به آخرین تحولات مربوط به یمن و جنگ غزه پرداخت.

«عبدالملک بدرالدین الحوثی» رهبر جنبش انصارالله یمن با اشاره به جنایت جنگی رژیم صهیونیستی در غزه، در سخنانی گفت «۱۰۴ روز از جنایت صهیونیست‌ها علیه مردم فلسطین می‌گذرد که طی آن دشمن بیش از ۲ هزار کشتار و جنایت نسل‌کشی انجام داد».

او گفت: کشورهای اسلامی منطقه نسبت به آنچه که علیه فلسطینی‌ها روی می‌دهد کوتاهی می‌کنند و تمام جهان شاهد مظلومیت و بی‌عدالتی‌هایی است که از سوی سازمان ملل، شورای امنیت، سازمان‌ها و اتحادیه کشورهای عربی نسبت به مردم فلسطین روی می‌دهد.

رهبر انصارالله یمن عنوان داشت «دشمن صهیونیستی تجاوز ناعادلانه‌ای را اعم از کشتار همه‌جانبه و جنایت آشکار علیه ملت فلسطین مرتکب می‌شود».

سخاوت عربی در یاری رساندن به مردم فلسطین کجاست؟

الحوثی در ادامه گفت: آمریکایی‌ها به دنبال تحریک مردم فلسطین و رتبه‌بندی رهبران مقاومت آن‌ها در زمره تروریست‌ها بودند. آن‌ها تلاش کردند تا حمایت بسیاری از کشورهای اروپایی را برای دشمن صهیونیستی کسب کنند. آمریکایی‌ها همه انواع حمایت را از دشمن صهیونیستی برای تداوم جنایات خود ارائه می‌کنند و دیگر کشورها را از ارائه حمایت و کمک به مردم فلسطین باز می‌دارند.

او گفت: آمریکا بر تداوم جنایت‌های صهیونیستی علیه ملت فلسطین پافشاری دارد و در این راستا حمایت رسانه‌ای می‌کند. آمریکا از همان روز اول در کنار متجاوزان ایستاد و جهان اسلام را تهدید کرد تا از ملت فلسطین حمایت نکند.

الحوثی خاطرنشان کرد: سخاوت عربی در یاری رساندن به مردم فلسطین و شکستن محاصره غزه و رساندن مواد غذایی و دارو به آن کجاست؟ موضع اکثر کشورهای اسلامی و عربی اکنون در حد همدردی رسانه‌ای و بسیار ضعیف شده است. حتی برخی کشورها در سطح رسانه‌ای اکنون فعالیت منفی علیه ملت فلسطین دارند تا به دشمن صهیونیستی خدمت کنند.

رهبر انصارالله یمن تاکید کرد: آمریکا تلاش کرد تا کشورهای متعددی را برای حمایت از رژیم صهیونیستی متحد کند و کشورهای اروپایی از جمله آلمان، فرانسه و ایتالیا را به این راه کشاند. انگلیس هم یک بازوی صهیونیستی قدیمی حتی قبل از خود آمریکا به شمار می‌رود. آمریکا تمام امکانات گسترده و پیشرفته خود و نفوذ بین‌المللی را در راستای تجاوز علیه ملت فلسطین به کار می‌گیرد؛ ملتی که جز سلاح بسیار ساده چیزی ندارد. ملت فلسطین بسیار مظلوم بوده، سرزمین‌اش اشغال شده و امکانات اقتصادی آن در حد صفر است.

آمریکایی‌ها تاریخ سیاهی دارند و به شکست اخلاقی معروف هستند

الحوثی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا بعد از هفتم اکتبر به سرزمین های اشغالی رفت تا به طور شخصی و مستقیم از تجاوز صهیونیستی حمایت کند. آمریکایی‌ها نسبت به ملت‌های مختلف جهان تاریخ سیاهی دارند و به شکست اخلاقی معروف هستند.

او در ادامه گفت: رویکردهای سیاسی آمریکا از هیچ ارزش اخلاقی برخوردار نیست و بزرگ‌ترین انگیزه آن‌ها در این امر ارتباط با صهیونیسم است. آمریکایی‌ها رویکرد عملی در راستای خدمت به لابی صهیونیستی در جهان دارند و خود را ملزم به انجام این کار می دانند. آمریکایی‌ها حاضر هستند هرچه لابی صهیونیستی از آن‌ها بخواهد انجام دهند حتی اگر جنایت‌هایش آشکار و به ضرر منافع آن‌ها باشد. ۲ حزب جمهوری‌خواه و دموکرات آمریکا برای حمایت‌های بیشتر به اسرائیل با هم رقابت می‌کنند، تعهدات آمریکا در راستای خدمت به صهیونیست‌ها بالاتر از همه چیز است. آمریکا در جنایت‌های روزانه مشارکت دارد و حمایت‌های آشکاری از آن‌ها می‌کند.

الحوثی در ادامه گفت: ما به عنوان امت اسلامی باید از خود بپرسیم که چگونه باید با دشمنان تعامل کنیم. دشمنان از دورترین نقاط جهان به جهان اسلامی ما می‌آیند تا اشغالگری سرزمین فلسطین توسط صهیونیست‌ها را تضمین کنند.

وقتی آمریکا به منطقه می‌آیند، چگونه ما حق نداریم در کنار ملت فلسطین ایستادگی کنیم؟!

رهبر انصارالله یمن گفت: ملت فلسطین در دفاع از خود و مقابله با دشمن حق مشروع دارد. آمریکایی‌ها خود را ملزم می‌دانند که در کنار اسرائیل بایستند اما اقدامات جهادی مردم فلسطین در مسئله عادلانه خود را نمی‌پذیرند. آمریکا و انگلیس ملت فلسطین را دست بسته و تسلیم شده می‌خواهند. زمانی که آزادگان امت اسلامی در لبنان، عراق و یمن اقدامی انجام می‌دهند در واقع در راستای حمایت از مظلوم بوده و در طرف حق ایستاده‌اند. وقتی که آمریکایی‌ها از فاصله ۹ هزار کیلومتری به منطقه ما می‌آیند پس چگونه ما حق نداریم در کنار ملت فلسطین ایستادگی کنیم؛ ملتی که جزئی از ماست.

او گفت: صهیونیست‌ها تنها خطری برای فلسطین نیستند، بلکه دشمن تمام امت اسلامی هستند. ملت یمن هم در کلام و هم در عمل در کنار ملت مظلوم یمن ایستاد. موضع نظامی یمن موضعی برگرفته از ایمان و عقیده است؛ آمریکا باید بداند که موضع ایمانی به چه معناست، ما با آن زنده‌ایم و برای آن می‌میریم. ما آماده ایم که در راه این عقیده و در راه خدا شهید شویم، ما آماده‌ایم با تمام چالش‌ها مواجه شویم و نتیجه ایمان و عقیده اتخاذ چنین مواضعی در چنین شرایطی است.

آمریکایی‌ها می‌دانند هر چقدر تجاوزها را گسترش دهند قدرت نظامی ما گسترده‌تر می‌شود

رهبر انصارالله یمن همچنین خاطرنشان کرد: ملت یمن خسارت‌های چند میلیارد دلاری به دشمن وارد کرد، موضع دریایی ما تاثیر گسترده‌ای داشت و این امر همان چیزی است که ما می‌خواهیم و برای آن تلاش می‌کنیم. آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی حاکمیت ما را نقض کردند و خود را در باتلاق انداختند. موضع دریایی ما دشمن را خشمگین کرد تا جایی که توان تحمل این امر را ندارند.

الحوثی با اشاره به حملات آمریکا و انگلیس به خاک یمن ادامه داد: تجاوزها موضع ملت یمن و هدف قرار دادن کشتی‌های مرتبط با اسرائیل را تغییر نخواهد داد. عملیات ما کشتی‌های آمریکایی و انگلیسی را شامل خواهد شد و تجاوزها موضع ما را تغییر نمی‌دهد. تجاوزهای آمریکایی و انگلیسی بر توان نظامی ما تاثیر نمی گذارد و چیزی که می‌گویند تنها توهم و تبلیغات رسانه‌ای است. آمریکا در دور اول تجاوزهای خود اعتراف کرد که به قدرت نظامی ما تاثیری نگذاشته است.

رهبر انصارالله گفت: آمریکایی ها از تجاوز ۹ ساله‌ای که بر آن اشراف داشتند درس عبرت نگرفتند، آمریکایی‌ها می‌دانند که هر چقدر تجاوزها را گسترش دهند قدرت نظامی ما نیز گسترده‌تر خواهد شد. اگر آمریکایی‌ها تفاوت سلاحی که دیروز کشتی با آن مورد هدف قرار گرفتند را بدانند مطمئن خواهند شد که تداوم تجاوزها قدرت نظامی ما را گسترش خواهد داد. ورود مستقیم آمریکا و انگلیس ما را نمی‌ترساند بلکه ما را خوشحال می‌کند و ما به خاطر این امر خدا را شاکریم. نبرد مستقیم با دشمن نعمت بزرگی است، مقابله مستقیم با اسرائیل، آمریکا و انگلیس که اصل و ریشه تروریسم هستند، شرف بزرگی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.