رسول فلاحتی امام جمعه رشت، با تأکید بر لزوم توجه به ساماندهی فضای مجازی افزود: عصر جدید بسیار تاریک و سیاه است زیرا اکنون از طریق ابزار رسانه می‌توان زندگی فردی را تباه کرده و آبروی فرد را برد که این امر نشان دهنده نقش فضای مجازی در عصر کنونی است.

به گزارش جماران، به نقل از فارس، رسول فلاحتی امام جمعه رشت ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی این هفته شهر رشت در مصلی امام خمینی (ره) با بیان اینکه رسانه‌های فارسی‌ زبان ضد جمهوری اسلامی حیواناتی وحشی و درنده هستند، اظهار کرد: تمامی مدیران و مجریان رسانه‌های فارسی‌ زبان ضد جمهوری اسلامی حیوانات وحشی هستند که جنایات رژیم صهیونیستی در غزه را نادیده گرفته و دائما علیه ایران اسلامی موضع‌گیری کرده و از مظلومان فلسطین چیزی نمی‌گویند‌.

وی با اشاره به تصویب قطعنامه سازمان ملل در ۱۳۸۵ علیه پیشروی حزب الله لبنان در بلندی‌های جولان، بیان کرد: در سال ۸۵ سازمان ملل نامتحد قطعنامه‌ای را تصویب کرد تا از این طریق جلوی پیشروی‌های حزب‌الله را در نوار مرزی لبنان و بلندی‌های جولان به منظور گسترش شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی بگیرد ولی مردم لبنان در مقابل آن ایستادگی کردند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه جبهه‌ مقاومت اکنون در حال نبرد با رژیم صهیونیستی است، افزود: حشد الشعبی عراق، حزب الله لبنان و انصار الله یمن تصمیم گرفتند ریشه رژیم صهیونیستی را از بین ببرند و در این‌راه ار هیج تلاشی دریغ نمی‌کنند.

فلاحتی، سازمان ملل را حامی رژیم کودک‌کش صهیونیستی دانست و تصریح کرد: ۲۰ هزار زن و کودک فلسطینی توسط رژیم صهیونیستی کشته شده و ۷۵ سال هزاران انسان آواره شده است و کشورهای غربی این کار را محکوم نمی‌کنند، ولی تا لبنان در حال تسلط به مناطق اشغالی توسط رژیم صهیونیستی می‌شود سازمان ملل جغرافیای پیش از ۱۹۴۳ را مطرح می‌کند.

وی با تبریک سال نوی میلادی و میلاد حضرت مسیح، خطاب به مسیحیان سرتاسر عالم هستی گفت: عیسی مسیح زنده بوده و با ظهور آقا امام زمان (عج) آمده و با ظلم به مبارزه می‌پردازد.

امام جمعه رشت با اشاره به فرمایش امام خمینی (ره) خطاب به علمای دین مسیحیت گفت: روحانیت مسیح به حسب تعلیمات و خدای بزرگ با قدرت‌هایی که بر خلاف مسیر مسیح و انبیا در حال حرکت هستند باید مبارزه کنند ولی این مهم اکنون در بین برخی سردمداران کشورهای غربی که ادعای مسیحی بودن دارند مشاهده نمی‌شود.

فلاحتی، عیسی مسیح را مروج معنویت در میان انسان‌ها دانست و افزود: کسی که قدرت طلبی تمام وجودش را فرا می‌گیرد دیگر به آخرت و قیامت توجه نداشته و فقط طالب دنیا است ولی حضرت عیسی مسیح یک مجاهد در راه خدا بود.

وی سکوت اربابان کلیسا در قبال جنایات آمریکا و رژیم صهیونیستی را نکبت‌بار دانست و بیان کرد: عیسی مسیح ظلم را روا نمی‌دانست و این یکی از برنامه‌های انبیا است، ولی برخی وقت‌ها اخبار ناخوشایندی از کلیساها به گوش می‌رسد، طوری که مدعیان پیروی از مسیح در مقابل ظلم آمریکا، اروپا و رژیم صهیونیستی در فلسطین سکوت کرده و روحانیون کلیسا تاکنون هیچ واکنشی به این جنایت‌ها نداشتند.

امام جمعه رشت، با تأکید بر لزوم توجه به ساماندهی فضای مجازی افزود: عصر جدید بسیار تاریک و سیاه است زیرا اکنون از طریق ابزار رسانه می‌توان زندگی فردی را تباه کرده و آبروی فرد را برد که این امر نشان دهنده نقش فضای مجازی در عصر کنونی است.

فلاحتی، با اشاره به وجود آیات و روایات در قرآن و ائمه اطهار در خصوص حفظ راز برادر مومن گفت:  هر انسان در زندگی شخصی و کاری اسرار و رازهایی دارد که این اسرار باید در پیش برادر و خواهر مومن و مسلمان حفظ شود تا آبروی آن فرد نرود از این رو رازها نباید علنی شود زیرا برخی وقت‌ها برملاشدن راز افراد منجر به ویران شدن زندگی می‌شود که جای بسیار تاسف دارد.

وی با تاکید بر لزوم نظارت بر ساخت و سازها در گیلان بیان کرد: ایمن‌سازی جاده، پل‌ها و واحدهای تجاری و مسکونی باید توسط مهندسینی کاربلد و با دانش انجام شود زیرا مردم لایق بهترین امکانات رفاهی هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.