برنامه جهانی غزه هشدار داده است: خطر قحطی در غزه وجود دارد مگر اینکه غذای کافی، آب تمیز، خدمات پزشکی و بهداشت ارائه شود.

به گزارش جماران؛ برنامه جهانی غذا هشدار داد در صورت ادامه جنگ در غزه این باریکه شاهد قحطی خواهد شد.

ایرنا به نقل از الجزیره نوشت: برنامه جهانی غذا اعلام کرد: غزه با گرسنگی فاجعه باری مواجه است و گزارش‌ها حاکی از وقوع قحطی در صورت ادامه درگیری است.

برنامه جهانی غزه افزوده است: خطر قحطی در غزه وجود دارد مگر اینکه غذای کافی، آب تمیز، خدمات پزشکی و بهداشت ارائه شود.

پیش تر کارل اسکائو معاون اجرایی برنامه جهانی غذا وابسته به سازمان ملل متحد گفته بود که وضعیت در نوار غزه به طور فزاینده‌ای ناامید کننده و آشفته می‌شود.

وی افزود: ما در طول وقفه هفت روزه درگیری‌ها در خصوص وضعیت امنیت غذایی در غزه یک نظرسنجی انجام دادیم و دریافتیم که نیمی از جمعیت این منطقه در گرسنگی به سر می‌برند.

اسکائو اضافه کرد: واقعیت تلخ دیگر این است که از هر ۱۰ نفر در غزه ۹ نفر به‌اندازه کافی غذا نمی‌خورند و هر روز غذا ندارند. آن‌ها نمی‌دانند وعده بعدی چگونه تامین خواهد شد.

وی تاکید کرد که عملیات بشردوستانه در غزه در آستانه فروپاشی است و در این شرایط امکان ارائه کمک به شکل منظم وجود ندارد.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳، آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت. این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.