نتایج رای‌گیری در شورای امنیت ۱۳ رای مثبت به نفع آتش‌بس فوری و ایالات متحده آمریکا به عنوان عضو دائم رای منفی و وتو داد و بریتانیا نیز رای ممتنع داد.

به گزارش جماران؛ نشست روز جمعه شورای امنیت سازمان ملل برای بررسی آتش‌بس فوری در غزه رای لازم برای اجرا را نیاورد. ایالات متحده آمریکا همانطور که پیشتر نماینده اش اعلام کرده بود این قطعنامه را وتو کرد.

 نتایج رای‌گیری در شورای امنیت ۱۳ رای مثبت به نفع آتش‌بس فوری و ایالات متحده آمریکا به عنوان عضو دائم رای منفی و وتو داد و بریتانیا نیز رای ممتنع داد.

 

پیش از این بلومبرگ گزارش داد کشورهای عربی در حال انجام آخرین تلاش‌ها برای همراه کردن آمریکا در خصوص برقراری آتش‌بس در غزه هستند. 

این تلاش‌ها در حالی انجام می‌شود که شورای امنیت قرار است به قطعنامه‌ای برای برقراری آتش‌بس در غزه رأی بدهد و گزارش‌ها از قصد آمریکا برای وتوی این قطعنامه حکایت دارد. 

ایمن الصفدی، وزیر خارجه اردن گفت: «آمریکا آنجا نیست و به همین خاطر است که ما اینجا آمده‌ایم- ما می‌خواهیم با شریکان آمریکایی‌مان تعامل کنیم با یگوییم که توقف تجاوزگری‌ها به نفع آمریکا و به نفع صلح جهانی است.»

وزیر خارجه اردن این اظهارات را در کنار وزیران خارجه عربستان سعودی، قطر، مصر، ترکیه و تشکیلات خودگردان فلسطینی مطرح کرد. آنها قرار است تا ساعاتی دیگر استدلال‌هایشان را با وزیر خارجه آمریکا مطرح کنند. 

مقام‌های آمریکایی گفته‌اند که با آتش‌بس موافق نیستند اما هنوز اظهارنظری درباره اینکه قصد دارند قطعنامه آتش‌بس را وتو کنند یا خیر مطرح نکرده‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.