رسول فلاحتی امام جمعه رشت با بیان اینکه این کشور متعلق به امام زمان(عج) است و ما کوتاه نخواهیم آمد اظهار کرد: در ماه‌های گذشته‌ همواره جلسات متعددی با حضور مسئولان ذی‌ربط و با همکاری سپاه، دادگستری و استانداری و سایر نهادها در استان تشکیل شده و جلوی بسیاری از اقدامات‌ منفی را گرفتیم و کم کم وارد مراحل بعدی خواهیم شد اما مردم هم باید به کمک ما بشتابند؛ ما نیز آرام ننشسته و نخواهیم نشست.

به گزارش جماران؛ حجت الاسلام رسول فلاحتی امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه در مصلی امام خمینی(ره) رشت با تاکید بر ضرورت دفاع از آبروی برادر و خواهر مسلمان اظهار داشت: بعضی افراد همواره درصدد تخریب مومنان هستند و لذا انسان باید از آبروی خود مایه گذاشته و از آبروی مومن دفاع کند تا خداوند او را در دنیا و آخرت یاری دهد؛ اگر کسی توانش را داشته باشد اما از آبروی برادر مومن خود دفاع نکند، خداوند او را در دنیا و آخرت ذلیل خواهد کرد.

امام جمعه رشت با بیان اینکه برخی رسانه‌های جمعی و شبکه‌های مجازی امروزه تبدیل به بستری برای تخریب دیگران شده‌اند افزود: به‌همین خاطر است که گفته شده حفظ ایمان در آخرالزمان به‌مانند نگه داشتن آتش در کف دست است.

به نوشته تسنیم، وی با اشاره به 18 آذر سال 1370 و معرفی عراق به‌عنوان آغازگر جنگ از سوی سازمان ملل گفت: انقلاب اسلامی ایران که دردسری برای قدرت‌های پوشالی جهان شده بود، استکبار جهانی صدام ملعون را وادار به حمله به ایران کرد اما نیروهای بسیجی، مردمی و نظامی ما موفق شدند رژیم بعث را از مرزهای کشورمان بیرون کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان به سالروز تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی به فرمان امام(ره) در سال 1363 اشاره و بیان کرد: در ذیل این شورا، مسئولان و سران سه‌قوه موظف به تلاش برای حفظ و حراست از فرهنگ اسلام ناب محمدی در کشور شدند؛ رهبر معظم انقلاب نیز در این راستا، خطاب به همه مسئولان فرمودند دولت و مسئودان موظف هستند به فرهنگ جامعه توجه کرده و جلوی موانع و عناصر‌ مخرب و مفسد را بگیرند.

فلاحتی ادامه داد: ما در جامعه اسلامی زندگی‌ می‌کنیم؛ جامعه‌ای که هزاران شهید در راه اهداف والای نظام و انقلاب تقدیم کرده است و لذا به طراحان و هدایت‌کنندگان بی‌حجابی و کشف حجاب در استان هشدار می‌دهم که ادامه این روند صحنه را برای آنان تنگ خواهد کرد و به خانواده‌های آنان هم هشدار جدی‌ می‌دهم که فرزندان و همسران خود را کنترل کنید.

امام جمعه رشت افزود: تصورم این است که بسیاری از دخترانی که کشف حجاب می‌کنند از داشتن خانواده‌‌ای باریشه و دین‌دار محروم‌ هستند چراکه خانواده گیلانی و ایرانی نجابت دارد و هرگز راضی به جریحه‌دار کردن عفت عمومی نمی‌شوند؛ مردم و دین‌داران ما نیز از کسانی‌که کشف حجاب را ترویج می‌‌کنند به‌شدت عصبانی و ناراحت هستند.

وی با بیان اینکه این کشور متعلق به امام زمان(عج) است و ما کوتاه نخواهیم آمد اظهار کرد: در ماه‌های گذشته‌ همواره جلسات متعددی با حضور مسئولان ذی‌ربط و با همکاری سپاه، دادگستری و استانداری و سایر نهادها در استان تشکیل شده و جلوی بسیاری از اقدامات‌ منفی را گرفتیم و کم کم وارد مراحل بعدی خواهیم شد اما مردم هم باید به کمک ما بشتابند؛ ما نیز آرام ننشسته و نخواهیم نشست.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان تاکید کرد: مردم هرجا که شاهد ناهنجاری‌ بودند و در این حوزه آزاری دیدند، سریع به مراکز ذی‌ربط و پلیس و بسیج و سپاه و اداره اطلاعات با مستندسازی اطلاع دهند و بدانند ما ریشه این کشف‌حجاب‌ها و بی‌عفتی را می‌خشکانیم.

فلاحتی با اشاره به اتفاقات غزه خاطرنشان کرد: آمریکای جنایتکار و دولت ظالمش در سال‌های اخیر همواره زمین‌گیر شدند و بعد از عملیات طوفان‌الاقصی نیز در حال سپری کردن دوران فلاکت‌بار خود هستند.

امام جمعه رشت ادامه داد: 17 سال قبل یک‌ سرهنگ بازنشسته آکادمی ملی جنگ آمریکا مقاله‌ای با عنوان "مرزهای خونین" نوشت که در نشریه‌های وزارت جنگ ایالات متحده منتشر شد؛ این نشریه به ایجاد خاورمیانه جدید تاکید داشت و در ادامه آمریکایی‌ها از طریق رژیم غاصب صهیونیستی جنگ 33 روزه را با لبنان آغاز کردند اما بینی‌شان به خاک مالیده شد و حزب‌الله گسترده‌تر شد سپس در عراق طرح و برنامه داشتند اما در اینجا‌ نیز شکست خوردند و حشد‌الشعبی شکل گرفت و امروز جبهه مقاومت عراق پایگاه‌های آمریکا را با موشک و راکت مورد هدف قرار می‌‌دهد؛ آمریکایی‌ها در ادامه حرکت‌های موذیانه خود، جنگ‌های نیابتی را توسط وحشی‌های داعش و جبهه‌النصره ایجاد کردند اما در این مرحله نیز با حضور میدانی و مجاهدت مستشاران پاک ایرانی شکست خوردند، اگرچه ما سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را از دست دادیم اما دشمنان هنوز از او وحشت دارند.

وی با بیان اینکه رژیم غاصب صهیونیستی جنایتکارترین و وحشی‌ترین رژیم جهان است و تاکنون بیش از 17 هزار نفر از مردم مظلوم فلسطین و غزه را به خاک و خون کشیده است که بیشتر آن‌ها زن و کودک هستند افزود: این کودک‌کشی و جنایات رژیم صهیونیستی نشان‌دهنده خوی وحشی‌گری و گرگ‌صفتی آن‌هاست و امروز‌ چهره وحشی غرب و آمریکایی‌ها با این جنایت‌ها آشکارتر شده است و شاهد هستیم که اسراییل و آمریکا حتی رییس سازمان‌ ملل را تهدید می‌کنند.

امام جمعه رشت با اشاره به اتفاقات اوکراین اظهار کرد: اعترافات اخیر زلنسکی نشان می‌دهد که آمریکا در باتلاق اوکراین گرفتار شده است و به‌گفته خبرنگاری معروف در ایالات متحده، زلنسکی از کمک‌های اروپا و آمریکا مأیوس شده و 2 ژنرال روسی و اوکراینی در حال برگزاری نشست برای صلح هستند و این اتفاق نشان‌دهنده ذلت ایالات متحده و دوران خفت‌بار اروپایی‌ها و غرب است.

وی با اشاره به مسائل مربوط به بازار، از سازمان‌های مربوطه خواست که اقلام و لوازم ضروری زندگی مردم مانند مرغ، گوشت و دارو و... را مورد توجه اساسی قرار دهند و از طریق ارتباط با رسانه‌ها، اخبار لازم را سریع به اطلاع مردم برسانند و افزود: مسئولان ذی‌ربط تمام تلاش خود را در این زمینه به‌کار گیرند تا مردم آسیب نبینند.

فلاحتی در پایان افتتاح چندین بیمارستان در استان‌های کشور را قابل ستایش دانست و از دولتمردان و وزیر بهداشت خواست که به بیمارستان‌های گیلان نیز توجه جدی داشته باشند و‌ ادامه داد: ساختمان بعضی بیمارستان‌های گیلان چندین دهه در حال خاک خوردن است؛ ما بیمارستان‌های دولتی در تراز مردم نداریم،‌ دولتمردان حتماً فکری برای این موضوع کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.