کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به اینکه امنیت در منطقه غرب آسیا مقوله‌ای یکپارچه، بسیار به هم پیوسته و مرتبط است، گفت برخلاف ادعاهای مقامات دولت آمریکا، حضور نظامی این کشور در جغرافیای خشکی و آبی منطقه، هیچگاه امنیت ساز نبوده و دولت آمریکا با طرح ها و مداخلات غیرقانونی خود امنیت و منافع نامشروع رژیم صهیونیستی را به قیمت نا امن کردن کشورهای منطقه و نقض حقوق ملت فلسطین دنبال کرده است. واضح است که سرنوشت فلسطین تنها بدست مردم آن رقم خواهد خورد.

به گزارش جماران؛ ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به اتهامات جیک سولیوان مشاور امنیت ملی رئیس جمهور آمریکا گفت، اظهار نگرانی آمریکا نسبت به مقوله امنیت در منطقه در حالیکه واشنگتن در حال حمایت تمام عیار از جنگ و جنایت و نسل‌کشی فلسطینیان توسط رژیم صهیونیستی در غزه و کرانه غربی است، بیشتر به یک طنز تلخ شبیه بوده و نشانه نفاق آشکار دولت آمریکاست.

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به اینکه امنیت در منطقه غرب آسیا مقوله‌ای یکپارچه، بسیار به هم پیوسته و مرتبط است، گفت برخلاف ادعاهای مقامات دولت آمریکا، حضور نظامی این کشور در جغرافیای خشکی و آبی منطقه، هیچگاه امنیت ساز نبوده و دولت آمریکا با طرح ها و مداخلات غیرقانونی خود امنیت و منافع نامشروع رژیم صهیونیستی را به قیمت نا امن کردن کشورهای منطقه و نقض حقوق ملت فلسطین دنبال کرده است. واضح است که سرنوشت فلسطین تنها بدست مردم آن رقم خواهد خورد. 

کنعانی افزود، مسئولیت تأمین امنیت در منطقه بعهده کشورهای منطقه است و در صورت عدم مداخله خارجی، با همکاری جمعی کشورهای منطقه قابل تأمین است.

سخنگوی وزارت خارجه تاکید کرد، دولت آمریکا با تداوم حمایت بدون قید و شرط از رژیم آپارتاید اسرائیل و ارسال مستمر و گسترده بمب ها و سلاح های مرگبار  بِه این رژیم، مسئول اصلی جنایات جنگی جاری رژیم در غزه و کرانه غربی علیه فلسطینیان و مسئول نهایی وضعیت تنش در منطقه است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی یک بار دیگر تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران در منطقه نیروی نیابتی نداشته و گروه های مقاومت در کشورهای منطقه کاملاً مستقل و بنا بر صلاحدید و تصمیم خود در ارتباط با امنیت کشورهای خود و یا حمایت از ملت مظلوم فلسطین عمل می کنند. 

کنعانی همچنین با تاکید بر احترام و پایبندی جمهوری اسلامی ایران بِه مقررات دریانوردی بین المللی و نقش موثر ایران در تأمین امنیت آبها و گذرگاه‌های آبی بین‌المللی، فرافکنی مقامات امریکایی را مفید و منجر به کاهش تنش در منطقه ندانست.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.