​شبکه مستند سیما مجموعه مستند «ستاره‌دار» را با محوریت فعالیت‌ تشکل‌های دانشجویی روی آنتن می‌برد.

به گزارش روابط عمومی شبکه مستند، مجموعه مستند ۹ قسمتی «ستاره‌دار» به کارگردانی مهدی محمودی، تولید شبکه مستند سیما است که از  یکشنبه 12 آذر ساعت 20 روانه آنتن می‌شود. 

این مجموعه مستند، روایتی از تاریخچه تشکل‌ها و جنبش‌های دانشجویی در ایران است و این موضوع را از سال ۱۳۱۳، همزمان با تاسیس دانشگاه تهران تا سال ۱۳۷۸، مصادف با رخدادهای کوی دانشگاه بررسی کرده است. 

مرور اتفاقات و رخدادهای سیاسی پیرامون دانشجویان، بخش اصلی این مستند است و نحوه شکل‌گیری تشکل‌های فعال دانشجویی به ویژه انجمن‌های اسلامی، قبل و بعد از انقلاب، مورد بررسی قرار گرفته است.

 

دانشجویان ستاره دار (2)

 

راویان اصلی مجموعه مستند «ستاره‌دار»  فعالان دانشجویی در دهه‌های مختلف هستند و از جمله چهره‌های مشهور که در این مستند صحبت کردند می‌توان به محمد توسلی دبیر نهضت آزادی، سید مرتضی نبوی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، محمد عطریانفر، ابراهیم اصغرزاده طراح تسخیر لانه جاسوسی، مهدی فضائلی، وحید جلیلی، سیدنظام‌الدین موسوی و ... اشاره کرد. 

عوامل تولید این مجموعه مستند عبارتند از:تهیه‌کننده، کارگردان و تدوین: مهدی محمودی، نویسنده: مهدی گودرزی، پژوهشگر: امیرحسین ثابتی، تصویربردار: محسن محمودی و مصطفی سیدالحسینی، طراحی و ترکیب صدا: محمدمهدی گودرزی و گرافیک: فرید خلیلی. 

مجموعه مستند «ستاره دار» از یکشنبه  تا پنجشنبه ساعت 20 از شبکه مستند سیما پخش می‌شود و بازپخش آن روز بعد ساعت 10 خواهد بود.

 

دانشجویان ستاره دار (3)

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.