آمریکا 20 فرد و نهاد ایرانی را به اتهام مشارکت در شبکه‌های مالی وزارت دفاع و سپاه تحریم کرد.

به گزارش جماران؛ ایرنا نوشت: وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد دفتر کنترل دارایی های این وزارتخانه تحریم‌هایی را علیه بیش از ۲۰ فرد و نهاد ایرانی به علت مشارکت در شبکه‌های مالی مرتبط با وزارت دفاع و سپاه اعمال کرد.

وزارت خزانه داری آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی اعلام کرد: اداره کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری بیش از ۲۰ فرد و نهاد را به دلیل مشارکت در شبکه های تسهیل مالی وزارت دفاع و تدارکات نیروهای مسلح و ستاد کل نیروهای مسلح و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران تحریم کرد.

وزارت خزانه داری آمریکا در تداوم ادعاهای واشنگتن افزود: ایران برای تامین مالی فعالیت های بی ثبات کننده منطقه ای خود و حمایت از چندین گروه نیابتی منطقه ای از جمله حماس و حزب الله، معادل میلیاردها دلار از طریق فروش کالا درآمد دارد. این نهادها از شبکه‌های پیچیده شرکت‌ها و کارگزاران خارجی مستقر در خارج برای انجام این فعالیت‌های تجاری غیرقانونی و بهره‌برداری از سیستم مالی بین‌المللی استفاده می‌کنند.

برایان نلسون، معاون وزیر خزانه داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی گفت: «سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و وزارت دفاع ایران به مشارکت در طرح های مالی غیرقانونی برای تامین بودجه جهت دامن زدن به درگیری و گسترش ناامنی در سراسر منطقه ادامه می دهند. آمریکا همچنان متعهد به افشای عناصر ارتش ایران و شرکای همدست آن در خارج از کشور برای مختل کردن این منابع حیاتی بودجه است.»

وزارت خزانه‌داری آمریکا ۲۳ آبان ماه نیز در تداوم حمایت واشنگتن از رژیم اسرائیل اعلام کرد: دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا هماهنگ با انگلیس، سومین دور تحریم های خود را علیه افراد و نهادهای وابسته به حماس از زمان «حملات تروریستی» این گروه در ۷ اکتبر به اسرائیل اعمال کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.