آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارش جدید خود اعلام کرد که میزان ذخایر اورانیوم غنی‌شده ایران به ۲۲ برابر سقف مجاز در توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ میلادی رسیده است.

به گزارش جماران؛ به نقل از ایلنا، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارش جدید خود اعلام کرد که میزان ذخایر اورانیوم غنی‌شده ایران به 22 برابر سقف مجاز در توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ میلادی رسیده است.

طبق گزارش خبرگزاری فرانسه، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارش جدید خود اعلام کرد که میزان ذخایر اورانیوم غنی‌شده ایران به ۲۲ برابر سقف مجاز در توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ میلادی رسیده است. 

خبرگزاری رویترز نیز با اشاره به بخشی از گزارش محرمانه جدید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که در اختیار این خبرگزاری قرار گرفت، گزارش داد که از زمان تنظیم گزارش قبلی آژانس در تاریخ چهارم سپتامبر تاکنون، حجم اورانیوم با غلظت ۶۰ درصدی در ایران ۶.۷ کیلوگرم افزایش یافته و به حدود ۱۲۸ کیلوگرم رسیده است.

در ادامه آمده است که در مذاکرات با ایران در خصوص نصب تجهیزات کنترل و بازرسی بیشتر در تاسیسات هسته‌ای این کشور پس از جمع‌آوری آن‌ها در سال گذشته و همچنین ارائه پاسخ قانع‌کننده توسط تهران در مورد کشف آثار اورانیوم در دو تأسیسات هسته‌ای ایران، پیشرفتی حاصل نشده است. 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.