تظاهرکنندگان با استفاده از دوچرخه و اتومبیل، با چراغ های خطر چشمک زن، اطراف بندر ترافیک ایجاد کردند. هفت جنگجوی بومی در یک قایق تشریفاتی نیز در آب های اطراف می چرخیدند تا مانع حرکت کشتی شوند.

به گزارش جماران؛ در تاریکی شب و در زیر باران مداوم، صدها حامی فلسطین در بندر تاکوما در ایالت واشنگتن تجمع کردند تا مانع حرکت کشتی تدارکاتی نظامی که معتقدند از آمریکا به فسلطین اشغالی سلاح حمل می کند، بشوند.

آنها نگران بودند که از تسلیحات موجود در این کشتی در عملیات کنونی اسرائیل علیه نوار غزه، جایی که بیش از 10 هزار فلسطینی در آن شهید شده اند، استفاده شود.

واسیم هیگ، یکی از معترضان در تظاهرات تاکوما گفت: ما هم اکنون خواستار آتش بس هستیم. ما می‌خواهیم مردم به قتل نرسند. ما خواهان بررسی و اقدام واقعی در مورد سیاست خارجی آمریکا و کمک های مالی آن به اسرائیل هستیم.

هیگ به عنوان مدیر و هماهنگ کننده ارتباطات با مرکز سازماندهی و منابع عربی، گروه حمایتی که این اعتراضات را سازماندهی کرده است، فعالیت می کند. وی گفت یک منبع معتمد خبر داده است که این کشتی تسلیحات و تجهیزات نظامی بارگیری می کند و برای رژیم صهیونیستی ارسال خواهد شد. الجزیره نتوانست بلافاصله این ادعا را تایید کند.

جف یورگنسن، سخنگوی پنتاگون، در ایمیلی به الجزیره گفت که از این کشتی در واقع برای حمایت از «جابجایی محموله ‌های نظامی آمریکا» استفاده می‌شود. اما او از ارائه اطلاعات بیشتر خودداری کرد. وی نوشت: به دلیل مسائل امنیتی، [وزارت دفاع آمریکا] جزئیات حمل و نقل، جابجایی یا اطلاعات بیشتری در مورد بار این کشتی ها ارائه نمی دهد.

در تاکوما، این کشتی که کیپ اورلاندو نامیده می‌شود، با معترضانی در سنین مختلف روبرو شد که در مقابل اسکله راهپیمایی می کردند.

آنها پرچم فلسطین و تابلو نوشته هایی با مضمون «دفاع از غزه» در دست داشتند و شعارهایی مانند «فلسطین آزاد» و «نه به پول بیشتر برای جنایات اسرائیل» سر می دادند.

تظاهرکنندگان با استفاده از دوچرخه و اتومبیل، با چراغ های خطر چشمک زن، اطراف بندر ترافیک ایجاد کردند. هفت جنگجوی بومی در یک قایق تشریفاتی نیز در آب های اطراف می چرخیدند تا مانع حرکت کشتی شوند.

این دومین هفته متوالی است که کیپ اورلاندو با تلاش هایی برای جلوگیری از حرکتش مواجه می شود.

جمعه گذشته، زمانی که کیپ اورلاندو در اوکلند، کالیفرنیا پهلو گرفت، سه معترض خود را به نردبان کشتی چسباندند و حرکت کشتی را ساعت‌ها به تاخیر انداختند.

گارد ساحلی آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که در نهایت سه معترض را پس از ورود به کشتی دستگیر کردند. آنها در حال حاضر به دلیل نقض احتمالی قوانین فدرال تحت بازجویی و تحقیق هستند./ usastudy

حجم ویدیو: 221.56K | مدت زمان ویدیو: 00:00:06
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.