حجت‌الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌ای رئیس قوه قضائیه با اشاره به وضعیت رسیدگی به بی‌حجابی هم گفت: بعد از اغتشاشات سال گذشته اعلام کردم که ما برای حجاب قانون داریم و به آن عمل می‌کنیم تا به قانون دیگری برسیم، الان هم دوباره می‌گویم نیروی انتظامی با این جریان که جرم مشهود است می‌تواند برخورد کند و قوه قضائیه هم می‌تواند جریمه کند، بنابراین به این قانون عمل کنیم تا به یک قانون جامع‌تر برسیم.

به گزارش جماران؛ حجت الاسلام و المسلمین اژه‌ای با اشاره به پرونده فساد دو فرزند معاون اول قوه قضاییه گفت: ما هیچ ابایی در برخورد با فساد نداریم و برخورد می‌کنیم و آنجا که ثابت شود، می‌گوییم، بگیرید، بیاورید و بازداشت کنید و آن پدر هم نمی‌گوید حالا این بچه من است، بلکه تسلیم است.

حجت‌الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌ای ظهر امروز در دیدار با اقشار مختلف مردم استان کرمان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و شهید سپهبد سردار حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: امروز مسؤولیت سنگینی را تک‌تک ما کارگزاران نظام بر عهده داریم و خانواده شهدا، آزادگان و ایثارگران نیز برای حفظ ارزش‌های اسلامی و حراست از خون شهدا و ایثارگاران مسؤولیت بسیار سنگینی بر عهده دارند.

جنایات بی‌سابقه صهیونیست‌ها با حمایت آمریکا و دولت‌های غربی

محسنی‌اژه‌ای با اشاره به اینکه مردم غزه در محاصره شدیدترین فشارها قرار دارند، خطاب به خانواده شهدا گفت: شما خوب می‌فهمیدید، این بمباران‌ها و شرارت‌هایی که جریان صهیونیستی غاصب اسرائیلی به حمایت آمریکا و برخی از دولت‌های غربی انجام می‌دهد در تاریخ بی‌سابقه است.

رئیس دستگاه قضا با بیان اینکه صهیونیست‌ها در چند روز بیش از ۴ هزار کودک و نوزاد را شهید کردند و ۳ هزار زن بی‌دفاع را زیر آوارها گذاشتند و هزاران نفر را مجروح و معلول کردند، تصریح کرد: مردم غزه در فشار این بمباران و موشک‌ها هستند و از زمین و آسمان بر آنها می‌بارد و در قسمت‌هایی از شهر هم آب و برق ندارند و صهیونیست‌ها نمی‌گذارند دارو و غذا به آنها برسد.

وی اظهار داشت: روح حاج‌قاسم در این جریان مقاومت حضور دارد و اگر خودش در صحنه حضور داشت و مدیریت می‌کرد، بسیار لذت‌بخش‌تر بود.

اژه‌ای با اشاره به جنایت‌های آمریکا طی سالیان گذشته و در کشورهای مختلف اسلامی، تاکید کرد: نباید اجازه دهیم جنایت‌های آمریکا فراموش شود و امروز هم رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا دست به این جنایات می‌زند.

همه زندان‌های داخل شهر را به خارج شهر منتقل می‌کنیم

رئیس قوه قضائیه خطاب به حجت‌الاسلام و المسلمین حمیدی رئیس کل دادگستری استان کرمان اظهار داشت: برای خدمت به مردم، ارتقای استان کرمان، آرامش مردم، برخورد با ناهنجاری‌ها، برخورد با مفاسد اقتصادی و سیاسی بدون تبعیض و استیفای حق مردم به ویژه حق مظلوم از اختیارات قانونی خود استفاده کنید و برای مواردی که نیاز به اختیارات من هست را هم اعلام کنید تا اختیارات را به شما بدهم.

محسنی‌اژه‌ای ابراز کرد: وظیفه و برنامه ماست که همه زندان‌هایی که در شهر قرار گرفته‌اند را به خارج شهر منتقل کنیم و مجلس هم این اجازه را به قوه قضائیه داده، اما این اقدام زمانبر است.

وی در بحث مبارزه با مفاسد اقتصادی با تاکید بر لزوم اینکه امنیت روانی جامعه را نباید بهم زد، تصریح کرد: گاهی خودمان کاری نکنیم که در زمین دشمن بازی کنیم زیرا گاهی وقت‌ها مطالبی بدون استناد گفته می‌شود و حتی مطلبی را دشمن می‌گوید و ما همان‌ها را پمپاژ می‌کنیم که ممکن است، امنیت روانی جامعه را از حیث دیگری برهم بزند.

دستوری که تعیین تکیلف شد

رئیس قوه قضائیه بیان داشت: ۱۰ ماه قبل به‌مناسبت سالگرد شهید سلیمانی به کرمان آمدم و گفتند در پارکینگی (پارکینگ شورای هماهنگی مبارز با موادمخدر) حدود ۲ هزار وسیله نقلیه توقیفی هست و این وسایل در شرایط نامناسبی قرار داشتند و به آقایان گفتیم باید این پارکینگ ساماندهی شود و طی این ۱۰ ماه حدود یک هزار و ۸۰۰ خودرو به فروش رفته است.

محسنی‌اژه‌ای ادامه داد: گاهی یک کشتی با چند تن گندم یا نهاده‌های دامی به بندری از بنادر کشور می‌آید؛ اگر بماند، فاسد می‌شود و هزینه بالایی را به علت معطلی در بنادر به کشور تحمیل می‌کند؛ در این دو سال گام‌های بلندی در این زمینه برداشته شد تا از هدر رفت منابع پیشگیری شود.

هیچ ابایی در برخورد با فساد نداریم

رئیس قوه قضائیه تاکید کرد: تاکنون فساد کدام مسؤول بزرگ ثابت شده و جمهوری اسلامی با او برخورد نکرده است؟ مثلا فردی از استان کرمان که مقام بالایی در کشور داشته، رئیس مجلس، رئیس جمهوری و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام بوده است، اما دختر و پسرش در زندان هستند و یک دخترش هم در رفت و آمد به زندان است.

محسنی‌اژه‌ای ابراز داشت: وقتی درباره فرزندان معاون اول قوه قضائیه گزارش می‌دهند که این دو نفر این خلاف‌ها را مرتکب شده‌اند، ما هیچ ابایی نداریم و برخورد می‌کنیم و آنجا که ثابت شود، می‌گوییم، بگیرید، بیاورید و بازداشت کنید و آن پدر هم نمی‌گوید حالا این بچه من است، بلکه تسلیم است.

به قانون فعلی حجاب عمل می‌کنیم تا به قانون جدید برسیم

وی با اشاره به وضعیت رسیدگی به معضل بی‌حجابی هم گفت: بعد از اغتشاشات سال گذشته اعلام کردم که ما برای حجاب قانون داریم و به آن عمل می‌کنیم تا به قانون دیگری برسیم، الان هم دوباره می‌گویم نیروی انتظامی با این جریان که جرم مشهود است می‌تواند برخورد کند و قوه قضائیه هم می‌تواند جریمه کند، بنابراین به این قانون عمل کنیم تا به یک قانون جامع‌تر برسیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.