آیت‌الله العظمی نوری همدانی خاطرنشان کرد: امام (رحمت الله علیه) فرمودند اولین کار جمهوری اسلامی باید محو رژیم جعلی صهیونیستی باشد، البته متاسفانه این کلام امام در آن مقطع از سوی دولت های اسلامی مورد غفلت واقع شد.

به گزارش جماران؛ آیت الله نوری همدانی با اشاره به حوادث اخیر پیرامون غزه و حملات رژیم صهیونیستی، از ملل و دول اسلامی خصوصاً جبهه مقاومت خواست قیام طوفان الاقصی، تا محو کامل این غده سرطانی ادامه داشته باشد و متوقف نشود.

آیت الله نوری همدانی ظهر امروز در دیدار با حجت‌الاسلام و المسلمین سیدعلی اکبر اجاق‌نژاد تولیت مسجد مقدس جمکران، ضمن عرض خیر مقدم، بر تقویت هر چه بیشتر جایگاه مسجد مقدس جمکران تأکید نمود.

وی در ابتدا با اشاره به حوادث اخیر پیرامون غزه و حملات اسرائیل، از ملل و دول اسلامی خصوصاً جبهه مقاومت خواست قیام طوفان الاقصی، تا محو کامل این غده سرطانی ادامه داشته باشد و متوقف نشود.

 آیت الله نوری همدانی خاطرنشان کرد: امام (رحمت الله علیه) فرمودند اولین کار جمهوری اسلامی باید محو رژیم جعلی صهیونیستی باشد، البته متاسفانه این کلام امام در آن مقطع از سوی دولت های اسلامی مورد غفلت واقع شد.

وی با اشاره به نقش برجسته جبهه مقاومت خاطرنشان کرد: امروز بحمدلله با رهنمودهای رهبر انقلاب این خواست امام (ره) در حال تحقق است.

آیت الله نوری همدانی با تاکید بر نقش برجسته فرهنگ انتظار و مهدویت در رشد و تعالی جامعه افزود: این تصور که قرار است همه مسائل بعد از ظهور حضرت ولیعصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) حل شود غلط است، ما باید در مسیر ظهور گام برداریم و زمینه ساز باشیم و اولین و مهمترین گام در این میان، محو رژیم صهیونیستی از صفحه روزگار است.

وی در ادامه به جایگاه والای شهر مقدس قم در احادیث و روایات پرداخت و افزود: امام صادق (علیه السلام) می فرمایند «انَّ لِلَّهِ حَرَماً وَهُوَ مَکةَ، وَانَ لِلرَّسُولِ حَرَماً وَهُوَ الْمَدینَةُ، وَانَّ لِامیرِالْمُؤْمِنینَ حَرَماً وَهُوَ الْکوفَةُ، وَانَّ لَنا حَرَماً وَهُوَ بَلْدَةُ قُمْ » خداوند حرمی دارد که مکه است، و برای پیامبر (صلی الله علیه و آله) هم حرمی است و آن مدینه است و حرم امیرالمؤمنین (علیه السلام) کوفه است و حرم ما اهل بیت (علیهم السلام) شهر قم است. در این میان مسجد مقدس جمکران از جایگاه ویژه ای برخوردار است و علماء بزرگ شیعه در طول تاریخ همواره عنایت خاص و ویژه ای به این مکان مقدس داشتند؛ چرا که در این مسجد مقدس، امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) معرفی شده و پایگاه آن حضرت است.

آیت الله نوری همدانی خاطرنشان کرد: نگاه شما به مسجد مقدس جمکران باید به عنوان پایگاهی برای پاسخ دادن به همه مشکلات امروز بشر و برای نشان دادن افق روشنی در برابر مردم جهان باشد، از این جهت مسئولیت شما در اداره این مکان بسیار حائز اهمیت است. بنابراین اولویت کار شما در مسجد مقدس جمکران تبدیل شدن به یک قطب فرهنگی و تبلیغی می‌ باشد. انتظار می رود که با تلاش مجدانه و هوشمندانه جایگاه این مسجد مقدس را آن چنان که شایسته آن است، ارتقا دهید از جمله در زمینه فرهنگی، چرا که انسان سازی کار بسیار ارزشمندی است. باید به گونه ای عمل کنید که مردم و زائران فرهنگ ناب اسلامی را در این مکان مقدس لمس و تجربه نمایند، آنچنان که بعنوان الگو در میان جامعه مطرح شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.