اطلاعات به دست آمده از وضعیت ماهواره‌های تجاری فرانسوی و آمریکایی نشان می دهد که این ماهواره‌ها از روز 16 مهر یعنی روز دوم عملیات طوفان الاقصی، روی باریکه غزه و اطراف آن متمرکز شده‌اند نه از روز نخست یا روزهای قبل از آغاز عملیات، این یعنی سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا و فرانسه هم دچار غافلگیری شدیدی شده‌اند.

به گزارش جماران؛ خبرگزاری تسنیم به اطلاعاتی دست یافته که نشان می دهد که یک روز پس از آغاز عملیات طوفان الاقصی، غربی‌ها با استفاده از ماهواره‌های خود به کمک رژیم صهیونیستی آمده‌اند.

رزمندگان مقاومت اسلامی فلسطین در غزه از روز 15 مهر ماه جاری (7 اکتبر) عملیات بزرگ طوفان الاقصی را آغاز کرده و در چند اقدام ضربتی، موفق شدند وارد سرزمین‌های اشغالی شده و برخی مراکز حساس و کلیدی این شهرک‌ها را از اشغال صهیونیست‌ها آزاد و ضربات اساسی به ارتش اسرائیل وارد کنند.

طبق اذعان مقامات عالی رتبه رژیم صهیونیستی، این عملیات از یک سو با حفاظت شدید اطلاعاتی و با رعایت اصل غافلگیری آغاز و با توجه به ترکیبی بودن آن و استفاده از زمین، هوا و دریا برای حمله به مواضع صهیونیست‌ها از سوی دیگر، ضربات مهلکی به این رژیم وارد کرده است.

رژیم صهیونیستی پس از اینکه از روز دوم جنگ یعنی 16 مهر، متوجه شدت ضربه وارده شده و اقداماتی را در جهت مقابله با عملیات رزمندگان مقاومت انجام داد که علیرغم این اقدامات، مقاومت اسلامی موفق شد بیش از 1200 تن از صهیونیست‌ها را به هلاکت رسانده و چند هزار تن را مجروح کند.

حالا با گذشت 10 روز از آغاز عملیات، خبرگزاری تسنیم به کمک متخصصان داده‌های ماهواره‌ای در ایران به اطلاعاتی دست یافته که نشان می دهد که یک روز پس از آغاز عملیات طوفان الاقصی، غربی‌ها با استفاده از ماهواره‌های خود به کمک این رژیم آمده‌اند.

این اطلاعات نشان می‌دهد که فرانسوی‌ها با 5 ماهواره تجاری روی باریکه غزه متمرکز شده‌اند و روزانه به طور میانگین بین 1 تا 2 بار تمام باریکه غزه و اطراف آن را با استفاده از سنجنده‌های پیشرفته این ماهواره‌ها، تصویربرداری و پایش کرده‌اند.

قدرت تفکیک مکانی این ماهواره‌ها بین 30 سانتی متر تا 1.5 متر است که همگی قابلیت بسیار خوبی برای رصد تغییرات زمین و تحرکات به شمار می‌آید. از سوی دیگر، آمریکا هم با تعداد زیادی ماهواره تجاری شامل منظومه‌ ماهواره‌ای بزرگی متشکل از 3 ماهواره بزرگ و 19 ماهواره کوچک تجاری (جمعا 22 ماهواره) از روز 16 مهر پا به میدان گذاشته و به طور میانگین روزانه حداقل یک بار، از تمام نوار غزه و اطراف آن تصویربرداری کرده‌اند.

اگرچه رژیم صهیونیستی دارای ماهواره تجاری با قدرت تفکیک مکانی 30 سانتی متر است و حتی ماهواره جاسوسی در اختیار دارد اما قطعا به دلیل سرعت تحولات به تصاویر ماهواره‌های تجاری آمریکایی و اروپایی برای رصد باریکه غزه و شناسایی مواضع مقاومت اسلامی نیاز داشت که این نیاز توسط فرانسه و آمریکا برآورده شده است تا رژیم بتواند مناطق مختلف غزه را پایش کند و دست به قتل عام مردم مظلوم غزه بزند و همچنین رزمندگان مقاومت را نیز هدف قرار دهد.

 

فلسطین (2)

 

ارتش رژیم صهیونیستی با استفاده از این ماهواره‌ها و حملات هوایی و توپخانه خود، تاکنون هزاران تن از مردم بی‌گناه و غیرنظامی غزه را به شهادت رسانده است.

این اطلاعات براساس بررسی وضعیت غیرعادی ماهواره‌های تجاری در تصویربرداری از باریکه غزه و اطراف آن، به دست آمده و قطعا در کنار این ماهواره‌ها، باید استفاده از داده‌های ماهواره‌های جاسوسی - نظامی غربی و مراکز پردازشی آنها را هم به لیست کمک‌های غرب به رژیم صهیونیستی اضافه کرد.

همانطور که گفته شد، اطلاعات به دست آمده از وضعیت ماهواره‌های تجاری فرانسوی و آمریکایی نشان می دهد که این ماهواره‌ها از روز 16 مهر یعنی روز دوم عملیات طوفان الاقصی، روی باریکه غزه و اطراف آن متمرکز شده‌اند نه از روز نخست یا روزهای قبل از آغاز عملیات، این یعنی سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا و فرانسه هم دچار غافلگیری شدیدی شده‌اند.

به اذعان بسیاری از رسانه‌های جهان و کارشناسان نظامی، با وجود تمام این کمک‌ها و هزینه‌ها، رژیم صهیونیستی به دلیل شدت ضربه نخست، نتوانسته موفقیتی در مقابل رزمندگان مقاومت به دست بیاورد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.