حسین جلالی، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: «همیشه تاکید کرده‌ایم که مردم فلسطین حق تصمیم‌گیری برای فلسطین را دارند و خودشان باید تصمیم بگیرند که چه برنامه و حکومتی می‌خواهند. حرف مهم را رهبر انقلاب هفته قبل فرمودند که این جوانان فلسطین هستند که کار اسرائیل را یکسره خواهند کرد. بنابراین وقتی تصمیم‌گیری با جوانان فلسطینی است، یعنی به ما ارتباطی ندارد. افزون بر این ما نه اشتراک مرزی داریم نه فاصله کمی که بتوانیم دخالت کنیم. اگر بخواهیم دخالت هم کنیم، نمی‌توانیم حضور فیزیکی داشته باشیم. کمک های معنوی ما را به عنوان دخالت فیزیکی تلقی در رسانه ها کردند و این هم یک حربه نخ نما شده است که دیگر اثری ندارد.»

به گزارش جماران؛ حسین جلالی، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در واکنش به تهدیدات اخیر اسرائیل به دیده‌بان ایران گفت: کسی بخواهد به ایران چپ نگاه کند، پاسخش را می‌دهیم. ایران هیچ وقت آغازکننده جنگ نبوده و نخواهد بود اما اگر کسی بخواهد در مسائل ایران دخالت یا ما را تهدید کند، پاسخش را می‌دهیم.

حسین جلالی، نماینده مردم رفسنجان در مجلس در واکنش به ادعای حمایت ایران از نیروهای حماس در جنگ با اسرائیل گفت: «با اتهام‌زنی و شایعه‌پراکنی نمی‌توانند مطلبی را در دنیا جا بیندازند. چندان که آمریکایی‌ها اعلام کردند که ما هیچ مدرکی دال بر دخالت ایران در این حمله مشاهده نکردیم. وقتی کسی دخالت می‌کند یا باید در آنجا نیرو داشته باشد وقتی هیچکدام از این علائم نیست، خوشحالی ایران را دلیلی بر دخالت می‌دانند. نمی توانیم در جنگ با اسرائیل حضور فیزیکی داشته باشیم اما از حماس حمایت می کنیم. بله، ما از فلسطینی‌ها دفاع و با اسرائیل مقابله می کنیم و این سیاست راهبردی جمهوری اسلامی از اول انقلاب بوده است.»

وی ادامه داد: «همیشه تاکید کرده‌ایم که مردم فلسطین حق تصمیم‌گیری برای فلسطین را دارند و خودشان باید تصمیم بگیرند که چه برنامه و حکومتی می‌خواهند. حرف مهم را رهبر انقلاب هفته قبل فرمودند که این جوانان فلسطین هستند که کار اسرائیل را یکسره خواهند کرد. بنابراین وقتی تصمیم‌گیری با جوانان فلسطینی است، یعنی به ما ارتباطی ندارد. افزون بر این ما نه اشتراک مرزی داریم نه فاصله کمی که بتوانیم دخالت کنیم. اگر بخواهیم دخالت هم کنیم، نمی‌توانیم حضور فیزیکی داشته باشیم. کمک های معنوی ما را به عنوان دخالت فیزیکی تلقی در رسانه ها کردند و این هم یک حربه نخ نما شده است که دیگر اثری ندارد.»

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: «غزه نکته بسیار مهمی در این میان است. چراکه یک باریکه کوچکی به عرض 9 کیلومتر و مساحت بسیار کم، امروز اسرائیل را اسیر کرده و قدرت پوشالی او را در مقابل چشم جهانیان به نمایش گذاشته است. اسرائیل هم برای اینکه شکست خود را به یک عامل بزرگ‌تری نسبت دهد به دنبال این است که بگوید از توان غزه خارج است و این حمله از سوی جمهوری اسلامی بوده است.»

 ما با استفاده از نیروهای مقاومت و تفکر آن علیه اسرائیل می جنگیم

جلالی همچنین در پاسخ به پرسشی مبنی براینکه اگر اسرائیل بخواهد تهدیدات خود را به صورت نظامی عملی کند، ایران چه واکنشی خواهد داشت، به دیده بان ایران؛ گفت: «کسی بخواهد به ایران چپ نگاه کند، پاسخش را می‌دهیم. ایران هیچ وقت آغازکننده جنگ نبوده و نخواهد بود اما اگر کسی بخواهد در مسائل ایران دخالت یا ما را تهدید کند، پاسخش را می‌دهیم. ما با استفاده از نیروهای مقاومت و تفکر آن علیه اسرائیل می جنگیم»

وی در پایان اضافه کرد: «برخی فکر می‌کنند ایران با نیروهای نیابتی می‌جنگد و یک اصطلاح پیدا کرده‌اند که سوریه، لبنان و حماس دست ایران است، این تفکر ایرانی و اسلامی مقاومت است اما در آنجا حضور فیزیکی نداریم.»

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.