حسین جلالی، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس بیان کرد: «این را صادقانه به مردم بگویید که این مجلس در حوزه حجاب و عفاف دیگر مصوبه‌ای نخواهد داشت، چه موافقین و چه مخالفین خیالشان راحت باشد. بگویید این لایحه را به ناکجاآباد فرستادند و دیگر کسی سراغ این لایحه را نگیرد.»

به گزارش جماران؛ سایت دیده بان ایران نوشت: سرانجام هفته گذشته مجلس با بررسی لایحه حجاب و عفاف را با قید یک فوریت، موافقت کرد.

حسین جلالی، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در پاسخ به اینکه چرا لایحه عفاف و حجاب به صورت دو فوریت، رای نیاورد، عنوان کرد: «به نظر می‌رسد که جبهه مخالف حجاب در لباس خودی ظاهر شده و نمی‌خواهد در این زمینه به قانون برسیم. درواقع بی‌قانونی را از قانومندی و ضابطه‌مندی در حوزه حجاب را به نفع خود می‌داند. همچنین از حجم زیاد پیامک‌های ارسال شده به نمایندگان، سبک و سیاق محتوا و تهاجمی که به این لایحه می‌شود، به دست می‌آید که اینها دغدغه‌مندان حجاب نیستند بلکه مخالفین حجاب و عفاف هستند ولی در لباس خودی ظاهر شده‌اند و می‌خواهند به اسم دوستداران این لایحه آن را بسوزانند که موفق هم شدند.»

با فرآیندی که رئیس مجلس تعریف کرد، لایحه حجاب و عفاف به این مجلس نخواهد رسید

وی افزود: «با تهاجم شدیدی که به لایحه وارد شد، توانستند فضا را به نحوی مدیریت و نمایش دهند که این لایحه مخالفین زیادی دارد، نبودش بهتر از وجودش است و بنابراین اینکه حذف شود بهتر از این است که تسریع پیدا کند. ریاست مجلس هم نمی‌دانم نظرشان این بود یا خیر اما با فرآیندی که تعریف کردند، می‌توانیم بگوییم که لایحه حجاب و عفاف به این مجلس نخواهد رسید.»

جلالی ضمن اشاره به اینکه لایحه حجاب و عفاف در مسیری قرار گرفت که به سرنوشت طرح شفافیت آرا مبتلا شد، گفت: «طرح شفافیت آرا را هم می‌گویند که تصویب شده ولی درحقیقت اثری ندارد و از طرفی هیچکس نمی‌تواند رای را شفاف ببیند. این بلا را بر سر لایحه حجاب و عفاف هم آوردند؛ می‌گویند به صحن آمد و با یک فوریت تصویب هم شد ولی در نوبت قرار گرفت و تقریبا دو سال دیگر نوبتش می‌رسد. در حالی که از این مجلس دیگر عمری باقی نمانده است. با این تفاصیل، من احساس کردم که حمله به این لایحه کار خودی‌ها نبود بلکه کار مخالفین حجاب و عفاف بود ولی با لباس خودی توانستند مسئولان را متقاعد کنند تا این لایحه مسکوت گذاشته شود.»

این نماینده مجلس تاکید کرد: «قطعا پیام‌هایی که ارسال می‌شد، سازماندهی شده است. ممکن است افرادی هم پیام‌ها را دلسوزانه کپی کنند ولی اینکه برای نزدیک 300 نماینده روزی 400 500 پیامک ارسال شود که با ادبیات بچه مسلمان دلسوز هم مطابقت ندارد، گواه این مدعی است که کار مخالفان این لایحه بوده است. اگر هم دلسوزی در این میان بوده، در زمین دشمن بازی کرده است.»

لحن قالیباف این بود که موافق و مخالف لایحه بر سر هم بزنید و ما هم بتوانیم آقایی خودمان را بکنیم

جلالی در پاسخ به پرسشی مبنی براینکه آیا رویکردی که رئیس مجلس نسبت به لایحه حجاب و عفاف داشت، به دلیل نزدیکی انتخابات بوده است، گفت: «نمی‌توانم ذهن‌خوانی کنم و به آقای قالیباف نسبت دهم که در فضای انتخاباتی است ولی سال آخر مجلس، سال نامردی است. همه در فکر این هستند که هوای خودشان را بیشتر از هوای مجلس و مملکت داشته باشند. لذا تامین منافع شخص خود را به تامین منافع نظام ترجیح می‌دهند. کمااینکه مقام معظم رهبری هم در دیدار اخیر با نمایندگان، تذکر دادند مواظب باشید که در سال آخر مجلس، منافع ملی را قربانی منافع شخصی نکنید.»

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: «لحن آقای قالیباف در جلسه‌ای که چند شب گذشته با صاحب نظران در حوزه حجاب برگزار کردند، این بود که لایحه اینجا بیاید، موافق و مخالف بر سر هم بزنید و ما هم بتوانیم آقایی خودمان را بکنیم. بنابراین بهترین تشبیه همان طرح شفافیت آراست که هم به مردم می‌گویند شفاف کردیم و هم مردم نمی‌توانند از شفافیت چیزی ببینند. عفاف و حجاب هم به همین سرنوشت مبتلا شد.»

این مجلس در حوزه حجاب و عفاف دیگر مصوبه‌ای نخواهد داشت، آن را به ناکجاآباد فرستادند

وی تاکید کرد: «این را صادقانه به مردم بگویید که این مجلس در حوزه حجاب و عفاف دیگر مصوبه‌ای نخواهد داشت، چه موافقین و چه مخالفین خیالشان راحت باشد. بگویید این لایحه را به ناکجاآباد فرستادند و دیگر کسی سراغ این لایحه را نگیرد.»

جلالی بر حجم پیامک‌های ارسالی از سوی مردم اعتراض کرد و به دیده بان ایران گفت: «هر مسئله‌ای که در کشور رخ می‌دهد، مردم تلفن نماینده‌ها را دارند و پیامک ارسال می‌کنند. سنوات بازنشستگی را می‌گویند از دو سال می‌شود پنج سال شروع می‌کنند برای هر نماینده 500 600 پیامک می‌زنند، در رتبه‌بندی معلم‌ها مشکل پیش می‌آید با حجم انبوه پیامک ارسال می‌کنند، طرح حجاب و عفاف مطرح می‌شود،  500 600 پیامک برای ما ارسال می‌شود، اصلا موبایل‌ها هنگ کرده است. درحالی که مسیر را اشتباه می‌روند و بخشی از این مسائل مربوط به مجلس نیست. این پیامک‌ها اختلال ایجاد کرده و ذهن نماینده را درگیر می‌کند.»

وی ادامه داد: «طرحی مثل حجاب و عفاف هنوز به مجلس نیامده، از یک ماه قبل شروع می‌کنند به نماینده فحش دادند، اجازه دهید به مجلس بیاید و ما بررسی کنیم. درحالی که نمایندگان دفتر دارند و همچنین می‌توانند نامه ارسال کنند.»

جلالی در پایان خاطرنشان کرد: «این یک آفتی است که گرفتار مسئولین شده است. شاید مدیران کل استانداران و وزرا هم به این مسئله گرفتار باشند. مگر اینکه آن مقام مسئول پیامکش را مسدود کند یا شماره‌ همراهش را تغییر دهد که آن هم دردسر خودش را به همراه دارد. مجبوریم بسوزیم و بسازیم.»

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.