در حال حاضر کشورهای روسیه، ایالات متحده، انگلیس، فرانسه، چین، هند، پاکستان، کره شمالی و همچنین رژیم صهیونیستی دارای تسلیحات هسته‌ای هستند.

به گزارش جماران؛ انجمن دانشمندان آمریکایی اعلام کرد که تعداد کلاهک‌های هسته‌ای در جهان ظرف یک سال به میزان ۱۳۶ کلاهک افزایش یافته است.

ایلنا به نقل از وب سایت استاتیستا نوشت: انجمن دانشمندان آمریکایی گزارش داد که تعداد کلاهک‌های هسته‌ای در جهان از ژانویه ۲۰۲۲ تا ژانویه ۲۰۲۳ به میزان ۱۳۶ کلاهک افزایش یافته است.

در این گزارش آمده است که در آمار ارائه شده، کلاهک‌های مستقر و ذخیره شده مورد بررسی قرار گرفته‌اند. 

طبق این گزارش، افزایش تعداد کلاهک‌های هسته‌ای بیشتر مربوط به چین، روسیه، کره شمالی، پاکستان و هند بوده است.

تعداد کلاهک‌های هسته‌ای در جهان در سال ۲۰۲۲ اندکی کاهش یافت اما این روند کاهشی در بازه زمانی سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۷  سرعتی فوق‌العاده را تجربه کرده و بین ۱۰۰ تا ۴۵۰ کلاهک در سال کاهش یافت.

پیش از این، موسسه مطالعات مسائل صلح استکهلم  گزارش داده بود که روند کاهش جهانی تعداد کلاهک‌های هسته‌ای متوقف شده و شمار این کلاهک‌ها دوباره در حال افزایش است.

بر اساس برآوردهای این موسسه در سال ۲۰۲۲ کشورهای هسته‌ای جهان حدود ۱۳ هزار و ۴۰۰ کلاهک هسته‌ای در اختیار داشته‌اند که بیشتر آنها در روسیه و ایالات متحده بوده‌اند.

در حال حاضر کشورهای روسیه، ایالات متحده، انگلیس، فرانسه، چین، هند، پاکستان، کره شمالی و همچنین رژیم صهیونیستی دارای تسلیحات هسته‌ای هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.