احمد وحیدی وزیر کشور در خصوص تعداد مهاجرین افغانستانی در ایران، تصریح کرد: آنچه ما می توانیم تایید کنیم 5 میلیون نفر است. البته تعداد مهاجرین رسمی کمتر است. به نظر می رسد اظهارات غیرکارشناسانه و آمارهای ساختگی درباره تعداد مهاجرین بیان می شود.

به گزارش جماران؛ وزیر کشور ادعای حمله به مراکز نظامی در خرم آباد را تکذیب کرد و لرزش ایجاد شده را ناشی از زلزله در عمق کم دانست.

احمد وحیدی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره تعداد مهاجرین خارجی در کشور، اظهار کرد: وزارت کشور در تلاش برای ساماندهی امور مهاجرین است اما آنچه در رسانه‌ها گفته می شود ممکن است مبالغه‌هایی باشد که هیچ مرجع رسمی این اعداد را تایید نمی کند اما کاملا مشخص است که براساس یک برنامه طراحی شده نسبت به ساماندهی اتباع خارجی اقدام خواهد شد و اتباع غیرمجاز باید برگردانده شوند. کسانی هم که مجوز حضور دارند، باید ساماندهی شوند.

وی در خصوص تعداد مهاجرین افغانستانی در ایران، تصریح کرد: آنچه ما می توانیم تایید کنیم 5 میلیون نفر است. البته تعداد مهاجرین رسمی کمتر است. به نظر می رسد اظهارات غیرکارشناسانه و آمارهای ساختگی درباره تعداد مهاجرین بیان می شود.

وحیدی همچنین درباره ادعای حمله اسرائیل به مراکز نظامی در خرم‌آباد، گفت: این مساله تکذیب می‌شود. براساس اعلام مراجع رسمی، این لرزش بوسیله زلزله انجام شده بود و براساس نظر متخصصین، علت میزان زیاد لرزه، عمق کم زمین لرزه بوده است. علت صدا هم تکانه و لرزش بوده است.

وزیر کشور درباره روند اجرای توافق نامه امنیتی ایران و عراق، گفت: عراق گفته طبق توافق عمل می کند. تیم بازرسی ایران هم به آنجا رفته و نتیجه اعلام می شود. تعهد آنها تا 28 شهریور بود که چند روزی فرصت بیشتر به آنها داده شد. اقداماتی انجام شده است ولی باید بررسی شود که اینکه این اقدامات طبق انچه ما می خواستیم بوده است یا نه.

وی در پاسخ به این پرسش که تروریست‌ها قصد انجام اقدا تروریستی در کدام مناطق کشور را داشتند، گفت: آنها دنبال اقدام در مناطق مختلف از جمله مراکز مذهبی و برخی تجمعات را داشتند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.