سردار شریف سخنگوی سپاه با تشریح جنگ اوکراین و روسیه خاطرنشان کرد: همان کسانی که امروز از اوکراین حمایت می‌کنند در زمان جنگ علیه ایران اسلامی از رژیم بعث عراق در راستای تضعیف و از بین بردن انقلاب اسلامی تلاش می‌کردند.

به گزارش جماران؛ به نقل از ایلنا، سخنگوی سپاه با تاکید بر نقش رسانه‌ها در تبیین دستاوردها، موفقیت ها و پیشرفت های کشور پس از دفاع مقدس گفت: دفاع مقدس برای ملت ایران سربلندترین رویارویی قرن اخیر بوده است که برای ملت های دیگر الگو شده است.

سردار سرتیپ رمضان شریف سخنگو و مسئول روابط عمومی کل سپاه ظهر امروز در همایش روایت فتح قله با موضوع جهاد تبیین و امیدآفرینی در حسینیه عاشقان ثارالله بوشهر با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدای والامقام با اشاره به اینکه همه رسانه‌ها در جهان دارای صاحب و گردانده هستند تصریح کرد: امروز عملیات روانی و رسانه‌ای علیه ملت ایران در رسانه‌های مختلف ‌جهان و فضاهای مجازی از جمله بی بی سی و اینترنشنال راه‌اندازی شده است جمهوری اسلامی خیلی از راه‌ها را طی کرده و رسانه‌های معاند با دستورالعمل مشخص با نادیده گرفتن توانمندی ایران اسلامی، برخی نداشته‌ها را برجسته می‌کنند تا اهداف مورد نظر آنها محقق شود.

سخنگوی سپاه عملیات روانی مداوم، پیوسته و با کار حرفه‌ای رسانه‌‌ای دشمنان را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: آنان با سوژه‌یابی و شناخت مخاطبان خود در ابعاد گوناگون اهداف خود دنبال می‌کنند و در اغتشاشات پاییز گذشته از خلاء‌ها استفاده و اهداف خود را دنبال کردند.

وی با بیان اینکه دشمنان انقلاب اسلامی برای ناامید و ناامن کردن جامعه از طریق رسانه تولید محتوا می‌کنند بر ضرورت تبیین دوران ۸ سال دفاع مقدس و حقایق و واقعیات آن به ویژه برای نسل جوان تاکید کرد و گفت: از مهمترین اهداف برگزاری برنامه های هفته دفاع مقدس انتقال آرمان ها و ارزش های دفاع مقدس آن دوران است که بایستی هنرمندانه و هوشمندانه به آن پرداخت.

سردار شریف با بیان اینکه با تحلیل‌های چگونگی خنثی شدن ترفند و توطئه‌ها دشمنان، می‌توان به قدرت جمهوری اسلامی ایران پی برد افزود: قدرت بزرگ فرهنگی و سرمایه اجتماعی کشور به گونه‌ای است که بارها برابر تهاجم سازمان‌یافته و حرفه‌ای دشمن تاب آورده است.

وی با بیان اینکه جمعیت ایران در دوران دفاع مقدس ۳۵ میلیون نفر بود و اکنون به ۸۵ میلیون نفر رسیده است گفت: ۵۰ میلیون نفر از جمعیت ایران دوران دفاع مقدس ، دوران ستم‌شاهی و طاغوت پهلوی را ندیده ، درک و حس نکرده و سلطه آمریکا توسط ۱۳۰ هزار مستشار برای آنان ملموس نیست ، این درحالی است که همه لایه‌های جامعه دست آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها بوده و در سال‌های آخر هم صهیونیست‌ها دستی بر آتش داشتند.

وی افزود: کاری که امام راحل در پیروزی انقلاب اسلامی کرده این کشور را با همه دارایی و سابقه‌اش از حلقوم آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها بیرون کشید، اتفاق مهم و بزرگی رقم خورد و جمهوری اسلامی ایران سرمشق برای دیگر کشورها و آزادگان جهان و مرزهای کشورها را درنوردیده است.

مسئول روابط عمومی کل سپاه تاکید کرد: اصحاب رسانه در تبیین حقایق و واقعیت های تاریخی کشور و انتقال آموزه ها و عبرت های آن به جامعه رسالت خطیری بعهده دارند.

وی همچنین  نقش رسانه‌ها در تبیین دستاوردها و موفقیت‌ها و پیشرفت‌ها پس از دفاع مقدس را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: دفاع مقدس برای ملت ایران سر بلندترین رویارویی قرن اخیر بوده است که نام ملت ایران اسلامی بر تارک آن می درخشد و برای ملت های دیگر الگو شده است.

سردار شریف با تشریح جنگ اوکراین و روسیه خاطرنشان کرد: همان کسانی که امروز از اوکراین حمایت می‌کنند در زمان جنگ علیه ایران اسلامی از رژیم بعث عراق در راستای تضعیف و از بین بردن انقلاب اسلامی تلاش می‌کردند.

سخنگوی سپاه، با بیان اینکه ظرفیت‌های مهم و قابل توجهی در ارائه واقعیت‌ها به جامعه وجود دارد گفت: گنجینه عظیم دفاع مقدس منبع مهم و الهام بخشی در راستای جهاد تبیین و امیدآفرینی است که رسانه‌ها می توانند با مراجعه به آن راه طی شده ۴۴ سال گذشته و موفقیت‌ها در ابعاد گوناگون را در معرض مخاطبان قرار دهند.

وی با بیان اینکه دشمنان برابر عظمت ملت ایران زانو زده‌اند افزود: دشمنان با برنامه‌ریزی تلاش کردند که فتنه سال گذشته را احیا کنند اما ملت ایران آنان را همراهی نکردند و تیر دشمنان به سنگ خورد.

سردار شریف به رسالت خطیر رسانه در جامعه پرداخت و یادآور شد: تبیین دوران دفاع مقدس و بصیرت‌افزایی در زمره رسالت و وظایف مهم اصحاب رسانه در جامعه است که به توفیق الهی با دانش، مهارت ، تعهد و مسئولیتی که در قبال مردم و نسل های جدید جامعه دارند ، دستور کار آنها قرار خواهد داشت.

سخنگوی سپاه با اشاره به اینکه دشمنان در آتش‌افروزی اغتشاشات تلاش داشتند تا نظام را با فروپاشی از بین ببرند عنوان کرد: با هوشمندی و بصیرت ملت و تلاش و مجاهدت‌های اصحاب رسانه‌ اقدامات شیطانی دشمنان خنثی شد.

در پایان این همایش با حضور مسئول روابط عمومی کل سپاه، فرمانده سپاه امام صادق علیه‌السلام استان بوشهر و مسئول سازمان بسیج رسانه این استان از پوستر جام رسانه‌ای امید رونمایی شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.