حسینی معاون پارلمانی رییس جمهور خاطرنشان کرد: تحولاتی که سال گذشته در سیاست خارجی به وجود آمد، نشان می دهد آنها می خواستند ما را منزوی کنند، دنبال انزوابخشی ایران و اجماع سازی علیه ایران و نیز بی ثبات سازی داخل کشور بودند که همه آمدند از معاندان حمایت کردند و خوشبختانه از این بحران عبور کردیم.

به گزارش جماران؛ به نقل از ایرنا، معاون پارلمانی رییس جمهور گفت: دولت رییسی دولت میدانی است و تاکنون با سفر به ۲۱۰ شهرستان از نزدیک با مشکلات آنها آشنا شده و نسبت به رفع آنها اقدام کردیم، اینطور نیست که کابینه دولت سیزدهم پشت میز در تهران بنشیند و از سراسر کشور بی‌خبر باشد.

سید محمد حسینی روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری رفسنجان در محل فرمانداری افزود: خوشبختانه خیلی از مشکلات مردم در این سفرها حل شده و نتیجه خوب به دست آمده است.

وی با گرامیداشت هفته دفاع مقدس از شهدای گرانقدر یاد و بیان کرد: در آغاز دولت سیزدهم با کسری بودجه مواجه بودیم اما با توکل و امید کارها در حال انجام است؛ در سفرهای استانی در سراسر کشور مصوباتی داشتیم و با اهتمام جدی در حال پیشرفت است.

حسینی خاطرنشان کرد: تحولاتی که سال گذشته در سیاست خارجی به وجود آمد، نشان می دهد آنها می خواستند ما را منزوی کنند، دنبال انزوابخشی ایران و اجماع سازی علیه ایران و نیز بی ثبات سازی داخل کشور بودند که همه آمدند از معاندان حمایت کردند و خوشبختانه از این بحران عبور کردیم.

معاون رییس جمهور ادامه داد: الان دنیا فهمیده که با این کارها نمی تواند خدشه ای به نظام مقدس جمهوری اسلامی وارد کند.

وی همچنین بیان کرد: پسته یکی از اقلام مهم و استراتژیک است که مردم رفسنجان آن را تولید و روانه بازار می کنند و امسال تمهیداتی برای پیشگیری از سرمازدگی انجام شد که سازمان انرژی اتمی پا به عرصه گذاشت و در حوزه پسته با استفاده از بنیه علمی، این سازمان ۲ تحقیق و پژوهش مهم (افلاتوکسین و کاهش پسیل پسته) را در حال انجام دارد.

معاون رییس جمهور گفت: این تلاش ها نشان می دهد که در مواقع ضروری مسئولان پای کار هستند، بنابراین اگر ظرفیت های کشور را به کار گیریم و بازاریابی جهانی پسته را انجام دهیم و پسته ایران در دنیا بیش از پیش شناسانده شود بهتر می توان نتیجه گرفت.

وی با بیان اینکه آب یکی از مسایل مهم دنیاست اظهار داشت: دولت از روز اول دغدغه این را داشت که از آب خلیج فارس به مناطق مختلف آبرسانی انجام دهد، لذا آبرسانی به بروات و بم انجام شد و به کرمان هم در حال انجام است؛ این انتقال آب از خلیج فارس مشکلی ندارد و بسیاری از کشورهای حاشیه خلیج فارس هم در رونق کشاورزی خود از این آب استفاده می کنند.

حسینی افزود: شرکت مس باید مسئولیت های اجتماعی خود را انجام دهد، لذا در دوره مدیرعامل سابق شرکت ملی صنایع مس ایران پیگیری ها در بحث های مختلف جاده سازی، مدرسه سازی، ورزش و غیره انجام می شد که با تغییر مدیریتی این روند انجام مسئولیت ها باید توسط مدیریت جدید ادامه پیدا کند.

وی ادامه داد: ورزشگاه خوبی در رفسنجان احداث شده که باید به طور رسمی افتتاح شود و یکی از نیازهای کشور است؛ تأکید رییس جمهور هم این است که معادن و صنایع باید آثار و برکاتی برای پیرامون خود داشته باشند و ما هم پیگیری های لازم را انجام خواهیم داد.

معاون رییس جمهور با تاکید بر مهارت آموزی جوانان گفت: ۱۰ هزار بیکار در رفسنجان را می توان با این مهارت ها به کار گمارد و انتظار داریم در مدارس و دانشگاه ها مهارت آموزی ها ارائه شود.

همزمان با سفر معاون پارلمانی رییس جمهور به رفسنجان گواهی بین‌المللی نشان جغرافیایی پسته نیز در این شهر رونمایی شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

کلمات کلیدی سید محمد حسینی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.