سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: اگر میزان مشارکت مردم در انتخابات سال ۹۸ و ۱۴۰۰ در حد انتظار نبود، یک دلیل آن این است که مردم با مسئولانی مواجه بودند که با روحیه اشرافی‌گری و با نخوت، اهمیتی به مشکلات مردم نمی دادند لذا بدیهی است در مقابل چنین مدیرانی، مردم هم انگیزه‌ چندانی برای مشارکت در انتخابات نداشتند، اما امروز مسئولان صادقانه و به طور شبانه روزی تلاش می‌کنند تا موانع و مشکلات را پشت سر گذاشته و شرایط بهتری بر زندگی مردم حاکم کنند.

به گزارش جماران؛ به نقل از ایلنا، معاون رییس‌جمهور با بیان اینکه دولت سیزدهم تنگناهای اقتصادی و مشکلات انباشته شده زیادی را به ارث برده است، گفت: دولت و رئیس‌جمهور در تلاش‌ هستند تا مصوبات سفرهای استانی را اجرایی کنند.

سید محمد حسینی در نشست با جمعی از علما و روحانیون شیعه و سنی ماکو، شوط و پلدشت با اشاره به آیاتی از قرآن کریم از جمله آیه ۹۲ سوره انبیاء« إنَّ هَٰذِهِ أُمَّتُکُمْ أُمَّةً وَاحِدَةً وَأَنَا رَبُّکُمْ فَاعْبُدُونِ» در ضرورت وحدت مسلمانان و تشکیل امت واحده گفت: اتحاد و یکپارچگی مسلمانان مسئله ای مقطعی و گذرا نیست بلکه موضوعی اساسی و راهبردی است که بزرگان انقلاب بویژه مقام معظم رهبری سالها پیش از پیروزی انقلاب اسلامی از جمله در زمان تبعید در ایرانشهر بر موضوع وحدت و یکپارچگی امت اسلامی تاکید داشتند و قبل از آن مرحوم آیت‌الله بروجردی و امام خمینی نیز بر این باور بودند و سلوک عملی آنان هم دعوت به وحدت جهان اسلام بود.

معاون پارلمانی رئیس جمهور خاطرنشان کرد: در نظام اسلامی همه اقوام و مذاهب با مسالمت و تفاهم در کنار هم زندگی می‌کنند و بر اندیشمندان و سخنوران و فعالان رسانه ای است که تفکر و اندیشه امت واحده اسلامی را تبیین و ترویج کنند.

وی با اشاره به آیه کریمه "ولا تنازعوا فتفشلوا و تذهب ریحکم " تاکید کرد: قرآن به صراحت می گوید تنازع و اختلاف در جامعه اسلامی باعث می‌شود تا شوکت، عظمت و عزت مسلمانان آسیب ببیند و دچار ضعف و ذلت شوند.

حسینی با بیان اینکه روحانیون و مبلغان به تعبیر زیبا و بلند قرآن کریم "داعیان الی الله" هستند که در مسیر هدایت جامعه، مسئولیت دشواری بر عهده دارند، گفت: علما و بزرگان اسلام همواره در طول تاریخ مورد آزار و اذیت، استهزاء و تمسخر بوده‌اند و حتی در مقابل هر پیامبری یک عده افراد جاهل بودند که به تمسخر و استهزاء می پرداختند و این موضوع از سختی‌های حرکت در مسیر حق و عدالت است اما مهم این است که انسان در مسیر حق، از ملامت ملامت کنندگان واهمه‌ای نداشته باشد.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در ادامه با تاکید بر ضرورت حضور فعال در عرصه تبلیغ مبانی دینی و پاسخ به سوالات و شبهه افکنی‌ها، گفت: امروز با توجه به فناوری‌های جدید ارتباطی، استفاده از روش‌های سنتی برای پاسخ به حجم بالای شبهاتی که بطور روزانه و سازمان یافته در اذهان جوانان و نوجوانان ایجاد می شود، کافی نیست و لازم است برای موفقیت و تاثیرگذاری بیشتر، ابزارها و فناوری‌های و روشهای نو مورد استفاده قرار بگیرد.

وی در ادامه با بیان اینکه دولت مردمی در مقابل وعده‌هایی که به مردم داده صادق است و با جدیت روند اجرای آنها را پیگیری می‌کند، اظهارداشت: دولت و شخص رئیس جمهور بی وقفه و خستگی ناپذیر در تلاش هستند، مصوبات سفرهای استانی را اجرایی کنند و یقینا مواردی که در خصوص شهرستان های ماکو، بازرگان، پلدشت و شوط مطرح شد، پیگیری خواهد شد و سازمان منطقه آزاد ماکو نیز برای تحقق مسئولیت های اجتماعی خود ، پروژه‌هایی را در بخش های مختلف برای بهبود زندگی مردم در دست اجرا دارد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه دولت سیزدهم تنگناهای اقتصادی و مشکلات انباشته شده زیادی را به ارث برده، گفت: دولت در شرایطی آغاز به کار کرد که به خاطر کم کاری و کاستی‌های ۸ سال قبل، مردم با کمبودها و تنگناهای مختلف مواجه بودند که دولت مردمی با روحیه جهادی و انقلابی مسیر رفع مشکلات را در پیش گرفت و نه تنها مسائل روزمره بلکه پروژه‌های عمرانی و زیربنایی فراوانی را در سراسر کشور به رغم همه محدودیت‌های اعتباری آغاز و تاکنون تعداد قابل توجهی را به بهره برداری رسانده است.

معاون رئیس جمهور در امور مجلس با بیان اینکه امروز با برنامه‌ریزی و درایت دولت تحول‌گرا شاهد تحولات مثبت در عرصه سیاست خارجی و ارتقای روابط با کشورهای دوست و همسایه هستیم، اظهار داشت: برخی‌ مدعی بودند که نیروهای انقلابی زبان دنیا را بلد نیستند اما با همت همین نیروهای انقلابی روابط با کشورها یکی بعد از دیگری توسعه یافت و حتی روابط با عربستان را که بالغ ۷ سال تیره بود، احیاء و برقرار کرد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور تصریح کرد: افزایش سطح و حجم روابط کشور با کشورهای مختلف دنیا در کنار آثار سیاسی و امنیتی، نتایج و تبعات اقتصادی قابل توجهی به همراه دارد و می‌تواند به افزایش درآمد کشور، بالا رفتن حجم صادرات غیر نفتی و محصولات شرکت‌های دانش بنیان و ارایه خدمات فنی و مهندسی بیانجامد.

حسینی تاکید کرد: مردم ایران پس از انقلاب اسلامی، تمام تهاجمات و فتنه ها را با حکمت و اقتدار پشت سر گذاشته و به فضل الهی کسانی که در خیال خام خود به دنبال براندازی بودند هرگز راه به جایی نبرده و نخواهند برد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه بر اساس دستور قرآن باید قدرتمند بود، گفت: اگر به نصرت الهی ایمان داشته و از موضع اقتدار رفتار کنیم حتی کشورهای اروپایی که عناصر ضد انقلاب را مورد حمایت قرار دادند، ناچار به برخورد با آنان خواهند بود همچنان که در هفته های گذشته در آلبانی شاهد آن بودیم.

معاون رئیس جمهور خاطرنشان کرد: بی‌تردید اگر متحد و منسجم باشیم دشمن ناگزیر به عقب نشینی خواهد شد اما اگر دچار ضعف و اختلاف شدیم در مقابل ‌هجمه های آنان آسیب‌پذیر خواهیم بود.

معاون پارلمانی رئیس جمهور دفاع از مظلومان و ستمدیدگان جهان را از مهمترین آرمان‌های انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران بدون توجه به اینکه کسانی که در فلسطین، لبنان، بوسنی، عراق، سوریه و دیگر نقاط جهان، تحت ظلم و ستم قرار گرفتند شیعه یا سنی و یا پیرو کدام دین هستند، به حمایت و پشتیبانی از مظلومان برخاسته است و براساس آموزه های اسلام ناب از حق مظلومان در مقابل ستمگران و متجاوزان دفاع کرده و می کند.

وی تصریح کرد: اینکه در سوئد، اجازه قرآن سوزی می‌دهند به خاطر عقده‌ها و کینه‌هایی است که از اسلام دارند و البته چنین نیست که اگر توهین و جسارت کردند مسلمانان دست از اسلام برمی‌دارند بلکه با انگیزه بیشتری به صیانت از اسلام و قرآن اهتمام می ورزند، همچنان که در روزهای گذشته شاهد اجتماع منسجم و با شکوه قرآن به‌دستان در سوئد بودیم یعنی اگر چه متاسفانه یک جلد قرآن سوزاندند ولی هزاران قرآن در معرض دید جهانیان قرار گرفت.

حسینی در ادامه حفظ وحدت و یکپارچگی برای رفع مشکلات و ساختن ایران اسلامی را مورد تاکید قرار داد و گفت: امروز باید در مقابل دشمنان که به دنبال ایجاد یاس و ناامیدی هستند، دست در دست یکدیگر در مسیر ایجاد شرایط مطلوب تلاش کنیم و در این عرصه مدیران موظفند با خدمت رسانی روز افزون مشکلات مردم را برطرف نمایند و با جلب رضایت عمومی، اعتماد مردم را احیا و تقویت کنند تا شرایط مناسبی برای مشارکت پرشور مردم در انتخابات و صحنه های مختلف سیاسی و اجتماعی شکل بگیرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر میزان مشارکت مردم در انتخابات سال ۹۸ و ۱۴۰۰ در حد انتظار نبود، یک دلیل آن این است که مردم با مسئولانی مواجه بودند که با روحیه اشرافی‌گری و با نخوت، اهمیتی به مشکلات مردم نمی دادند لذا بدیهی است در مقابل چنین مدیرانی، مردم هم انگیزه‌ چندانی برای مشارکت در انتخابات نداشتند، اما امروز مسئولان صادقانه و به طور شبانه روزی تلاش می‌کنند تا موانع و مشکلات را پشت سر گذاشته و شرایط بهتری بر زندگی مردم حاکم کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.