جلیل رشیدی کوچی، نماینده مرودشت در مجلس گفت: درست است که می‌گویند تورم را کنترل کرده‌ایم ولی سفره‌های مردم چیز دیگری می‌گویند. قیمت اقلام مصرفی مردم بسیار بالا رفته و نمی‌توانیم بگوییم تورم را کنترل کرده‌ایم. مسئله کلیدی دیگر مسئله مسکن است. چه اتفاقی برای مسکن افتاده است؟ از زمان دولت سیزدهم بهتر شده، ثابت مانده یا افزایش پیدا کرده است؟ اجاره‌بها هم که در اختیار دولت است و ظرفیت لازم برای کنترل دارد. معتقدم که در کنار تصمیمات کلان، تصمیمات خرد هم باید به نفع مردم انجام شود.

به گزارش جماران، دیده‌بان ایران نوشت: جلیل رشیدی کوچی، نماینده مردم مرودشت در مجلس درباره تاثیر مشکلات اقتصادی و عملکرد دولت در بروز اعتراضات گفت: «باورم بر این است که دولت در زمینه اقتصادی باید قوی‌تر عمل کند. ما مردم به شدت نجیبی داریم ولی این بدین معنا نیست که هرکاری دولت انجام دهد مردم هم پشت آن خواهند بود. چند شاخصه وجود دارد از جمله واردات خودرو که دولت واقعا باید آن را عملیاتی کند. درست است که الان دارد انجام می‌شود ولی یکبار سرعت ترخیص را بالا می‌برند و یک وقتی هم آن را کند می‌کنند. همچنین در حوزه معیشت، حذف ارز 4200 تومانی باید انجام می‌شد اما نه با این سرعت وشیوه‌ای که منجر به نارضایتی شد.»

فیلترینگ که با روح و روان مردم دارد بازی می‌کند

وی به تصمیمات خرد دولت اشاره و عنوان کرد: «یک سری تصمیمات خرد هم گرفته می‌شود که بر تصمیمات کلان چیره می‌شود؛ مثل فیلترینگ که با روح و روان مردم دارد بازی می‌کند. قرار بر این بود که پس از آرام شدن فضا فیلترینگ برداشته شود ولی روز به روز دارد تقویت می‌شود یا ممنوعیت آیفون از جمله تصمیماتی است که متاسفانه اصل دولت آقای رئیسی را تحت الشعاع قرار می‌دهد.»

رشیدی کوچی ادامه داد: «علاوه بر موارد یاد شده معیشت مردم هم اولویت است. درست است که می‌گویند تورم را کنترل کرده‌ایم ولی سفره‌های مردم چیز دیگری می‌گویند. قیمت اقلام مصرفی مردم بسیار بالا رفته و نمی‌توانیم بگوییم تورم را کنترل کرده‌ایم. مسئله کلیدی دیگر مسئله مسکن است. چه اتفاقی برای مسکن افتاده است؟ از زمان دولت سیزدهم بهتر شده، ثابت مانده یا افزایش پیدا کرده است؟ اجاره‌بها هم که در اختیار دولت است و ظرفیت لازم برای کنترل دارد. معتقدم که در کنار تصمیمات کلان، تصمیمات خرد هم باید به نفع مردم انجام شود.»

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس درباره تاثیر نابرابری در پرداخت حقوق‌ها گفت: «یکی از موضوعاتی که مجلس پیگیری کرد همین تعیین تکلیف نیروهای شرکتی بود ولی می‌بینیم که مصوبه شورای عالی منجر به ایجاد نارضایتی می‌شود یا در بحث کنکور، قانونگذاری که شورای عالی انقلاب فرهنگی انجام داد و مجلس هم به آن ورود پیدا کرد، منجر به نارضایتی می‌شود. همین‌ها جمع می‌شود و یک جایی که نباید خود را نشان می‌دهد و بعد هم دشمنان از آن استفاده می‌کنند.»

رشیدی کوچی درباره تصویب اجرای آزمایشی قانون حجاب و عفاف در مجلس به دیده بان ایران گفت: «بارها درباره اجرای قوانینی مانند حجاب و عفاف بدون توجه به شرایط جامعه به همکاران تذکر داده ایم. اجرای قانون حجاب و عفاف نارضایتی عمومی را افزایش می دهد. تقریبا دائم در آن گفته شده می‌گیریم، می‌بندیم و جریمه می‌کنیم ولی اصلا نگفته‌ایم کجا تشویق، ترغیب، حمایت و هدایت می‌کنیم. این موارد داخلش نیست و این یکطرفه به قاضی رفتن است.بعید می‌دانم با جریمه کردن اتفاق خاصی بیفتد، ما باید قلب‌ها را همراه کنیم»

وی تاکید کرد: اعتقادم بر این است اگر ما بخواهیم چیزی را درست کنیم، در کنار قوانینی که می‌گذاریم باید عملکردمان در حوزه اقتصاد و معیشت آنقدر حوزه قوی باشد که مردم در رفاه باشند، آن وقت به ما اعتماد می‌کنند.

رشیدی کوچی در پاسخ به اینکه آیا اساسا استیضاح وزرا می‌تواند در وضعیت تغییری ایجاد کند، بیان کرد: «خیر، استیضاح الکی است. الان وزیر ورزش رفت و وزیر جدید آمد وضعیت تغییر می‌کند؟»

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.