رویترز پیش از ظهر امروز گزارش داده بود که هواپیمایی قطری در ایران آماده است ۵ زندانی آمریکایی و ۲ تن از بستگانشان را به‌زودی به دوحه منتقل کند.

به گزارش جماران؛ به نقل از فارس، شبکه الجزیره به نقل از خبرگزاری «رویترز» گزارش داد که لحظاتی پیش 5 زندانی آمریکایی سوار هواپیمای قطری شدند تا عازم دوحه شوند.

شبکه «الجزیره»، امروز (دوشنبه، ۱۸ سپتامبر)، به نقل از خبرگزاری «رویترز»، گزارش داد که پنج زندانی آمریکایی در ایران به هواپیمای قطری انتقال یافتند تا عازم دوحه شوند. 

رویترز پیش از ظهر امروز گزارش داده بود که هواپیمایی قطری در ایران آماده است ۵ زندانی آمریکایی و ۲ تن از بستگانشان را به‌زودی به دوحه منتقل کند.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه نیز امروز در نشست هفتگی با خبرنگاران اعلام کرد که تبادل زندانیان امروز انجام خواهد شد و  پنج زندانی ایرانی امروز آزاد و به صورت متقابل پنج شهروند زندانی در ایران هم براساس درخواست خود در اختیار طرف آمریکایی قرار خواهند گرفت.

وی ضمن ابراز امیدواری برای موفقیت‌آمیز بودن این روند، توضیح داد: «پنج زندانی شهروند ایران از زندان‌های آمریکا آزاد خواهند شد. دو تن از شهروندان براساس درخواست و علاقه خودشان وارد ایران خواهند شد و یک نفر از آنها با توجه به حضور خانواده‌اش در یکی از کشورهای دیگر به خانواده خود در کشور ثالث منتقل خواهد شد و دو نفر دیگر ابراز تمایل کردند که براساس سابقه حضور فعلا در آمریکا حضور داشته باشند».

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.