ژنرال «مارک میلی» رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا، با رد ادعای ترامپ مبنی بر اینکه مدرکی درباره نقشه وی برای حمله به ایران وجود دارد، توضیح داد: «من نمی‌دانم سندی که آنها در موردش صحبت می‌کنند، چیست... اما من می‌توانم به شما اطمینان دهم که حمله نظامی به ایران یک اقدام بسیار بسیار جدی بوده [و شوخی‌بردار نیست]. با قاطعیت به شما می‌گویم که هرگز حمله گسترده به ایران را توصیه نکرده‌ام.»

به گزارش جماران؛ ژنرال «مارک میلی» رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا بامداد پنجشنبه ادعای «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق این کشور و «مارک میدوز» رئیس دفتر او مبنی بر دستور حمله به ایران را قویاً تکذیب کرد.

 میلی، در مصاحبه با «فرید زکریا» مجری شبکه «سی‌ان‌ان» گفت: «من می‌توانم به شما اطمینان دهم که تا به حال یک بار هم پیشنهاد حمله به ایران را نداده‌ام».

 این نظامی آمریکایی، با رد ادعای ترامپ مبنی بر اینکه مدرکی درباره نقشه وی برای حمله به ایران وجود دارد، توضیح داد: «من نمی‌دانم سندی که آنها در موردش صحبت می‌کنند، چیست... اما من می‌توانم به شما اطمینان دهم که  حمله نظامی به ایران یک اقدام بسیار بسیار جدی بوده [و شوخی‌بردار نیست]. با قاطعیت به شما می‌گویم که هرگز حمله گسترده به ایران را توصیه نکرده‌ام.»

میلی ژنرال ارتش آمریکا که در پایان ماه جاری میلادی به عنوان افسر ارشد نظامی بازنشسته می شود، در ۱۶ ماه پایانی دوران ریاست‌جمهوری ترامپ، رئیس ستاد مشترک ارتش بود. وی نقش بزرگی در برخی از مهم‌ترین رویدادهای ریاست‌جمهوری ترامپ از جمله واکنش به اعتراضات «زندگی سیاه‌پوستان مهم است» در سال ۲۰۲۰ و اقدام‌هایی که پس از ششم ژانویه ۲۰۲۱ انجام داد، داشت.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.