سیدمحمدمهدی حسینی همدانی نماینده ولی فقیه در البرز گفت: اگر فقط به کربلا نگاه کنید، می‌بینید دین از سیاست جدا نیست؛ امام حسین (ع) معلم سیاست ورزی الهی است و قول و فعل امام معصوم (ع) حجت است و بر این اساس نمی‌توان روحیه سکولار داشت و دین را از سیاست جدا دانست.

به گزارش جماران؛ به نقل از ایسنا، نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج گفت: قیام ۱۷ شهریور حرکتی مردمی در جهت اسلام خواهی و نقطه عطف مبارزات انقلاب اسلامی و سقوط حکومت ستمشاهی است.

آیت‌الله سیدمحمدمهدی حسینی همدانی در خطبه‌های نماز جمعه امروز، ۱۷ شهریور در کرج با اشاره به حضور بیش از ۲۲ میلیون زائر اربعین از نقاط مختلف از تلاش شبانه روزی دستگاه‌های اجرایی، امنیتی و انتظامی کشور در خدمت به زائران اربعین حسینی قدردانی کرد.

آیت الله حسینی‌همدانی خاطرنشان کرد: جبهه استکبار از ماه‌ها پیش برای کم رنگ کردن حضور مردم و مسلمانان در مراسم عزادارای ماه محرم و اربعین حسینی تبلیغات رسانه‌ای گسترده‌ای به راه انداخت اما اجتماع میلیونی مسلمین در اربعین حسینی، جنگ روانی و تبلیغاتی دشمنان و استکبار را بی‌اثر کرد.

امام جمعه کرج افزود: مسلمانان در اربعین حسینی حماسه‌ای بزرگ خلق کردند ؛ استکبار با جنگ روانی و عوامل داخلی و رسانه‌ای خود تبلیغات به راه انداخت اما امسال بیشترین حضور جوانان و همه قشرهای مردم در این مراسم با شکوه به نمایش گذاشته شد؛ حتی برنامه‌های دهه اول محرم امسال پر شکوه‌تر از سال‌های قبل برگزار شد که مردم البرز در این حماسه سنگ تمام گذاشتند.

امام جمعه کرج با بیان اینکه خدمات خادمان اربعین در مرزهای کشور خاطره خوشی برای زائران برجای گذاشت؛ تصریح کرد: درس‌های نهضت حسینی در ابعاد مختلف سیاسی، نظامی، فرهنگی، اخلاقی و اقتصادی فراوان است. نهضت حسینی (ع) نشان می‌دهد که دین از سیاست جدا نیست.

نماینده ولی فقیه در البرز افزود: اگر فقط به کربلا نگاه کنید، می‌بینید دین از سیاست جدا نیست؛ امام حسین (ع) معلم سیاست ورزی الهی است و قول و فعل امام معصوم (ع) حجت است و بر این اساس نمی‌توان روحیه سکولار داشت و دین را از سیاست جدا دانست.

وی با اشاره به اینکه یکی از مسائل مهم سیاسی حضور بانوان در عرصه سیاست است که امام حسین (ع ) بانوان را در سیاست سهیم کردند؛ گفت: حضور بانوان در کربلا بیانگر اهمیت سهیم بودن و نقش‌آفرینی آنان در سیاست است؛ حضرت زینب کبری (س) به رغم شرایط جسمی و روحی و سایر بانوان در نشر نهضت حسینی و اطلاع رسانی صحیح این واقعه به خوبی نقش آفرینی کردند.

خطیب جمعه کرج در ادامه خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به قیام ۱۷ شهریور ملت ایران در مقابله با رژیم ستمشاهی خاطرنشان کرد: این قیام به رهبری روحانیت زمینه ساز پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۵۷ شد. قیام ۱۷ شهریور حرکتی مردمی در جهت اسلام خواهی و نقطه عطف مبارزات انقلاب اسلامی و سقوط حکومت ستمشاهی است.

خطیب جمعه کرج با اشاره به فرا رسیدن ۱۹ شهریورماه سالروز ارتحال مرحوم آیت الله سیدمحمود طالقانی گفت: این شخصیت روشنفکر به عنوان مالک اشتر زمان شناخته شد. مرحوم آیت الله طالقانی در اوج تواضع یک مبارز انقلابی بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.