محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه هرچه دشمنان تحریم کنند قوی‌تر در این بخش کار خواهیم کرد، افزود: اعتمادی به نفس خوبی در فعالان حوزه فناوری انرژی اتمی کشور وجود دارد تا جایی که پارسال به 158 دستاورد جدید در این حوزه دست پیدا کردیم به منظور تربیت نیروی مورد نیاز در حوزه فناوری انرژی اتمی، با موافقت استانداری خوزستان محلی تعیین شده که در حال بررسی های لازم هستیم.

به گزارش جماران؛ به نقل از تسنیم، رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه هرچه دشمنان تحریم کنند قوی‌تر در این بخش کار خواهیم کرد، گفت: اعتمادی به نفس خوبی در فعالان حوزه فناوری انرژی اتمی کشور وجود دارد تا جایی که پارسال به ۱۵۸ دستاورد جدید در این حوزه دست پیدا کردیم.

محمد اسلامی در سفر به خوزستان، با بیان اینکه تلاش داریم که فناوری هسته‌ای را در عرصه‌های مختلف کشور توسعه دهیم تا بیش از پیش شاهد تاثیرگذاری آن در زندگی مردم باشیم، اظهار داشت: این هدفگذاری یک شعار نیست؛ بلکه یک راهبرد است و سازمان انرژی اتمی در این مسیر قرار گرفته تا با توجه به سند راهبردی 20 ساله که در فروردین ماه پارسال توسط رئیس جمهور رونمایی شد؛ توسعه این فناوری در عرصه‌های مختلف ملی محقق شود.

وی یکی از اهداف این سند را توسعه نیروگاه‌های برق و سامانه‌های پرتودهی عنوان کرد و ‌افزود:‌ نیروگاه‌های کارون یک و 2 در آژانس ثبت شده که سابقه آن به بیش از 50 ساله گذشته برمی‌گردد و با عنایت خاص مقام معظم رهبری در حوزه انرژی اتمی به پیشرفت‌های زیادی دست یافته‌ایم و توسعه نیروگاه‌های برقی را همواره در برنامه داریم.

معاون رئیس جمهور با اشاره به  اینکه پرتودهی در حوزه کشاورزی ظرفیت بسیار مهمی برای تولید محصولات غذایی سالم است که دور شدن آفات و افزایش نگهداری محصولات کشاورزی را درپی دارد، تصریح کرد: ‌در حوزه پرتو‌دهی نسبت به پیشرفت برخی کشورها، 50 سال عقب هستیم.

وی با بیان اینکه با چنین ظرفیتی می‌توان محصولات کشاورزی سالم تولید کرد و با تامین سلامت مردم هزینه درمان را کاهش داد، اضافه کرد: از 130 میلیون تن‌ محصولات کشاورزی تولیدی کشور 30 درصد آن دچار ضایعات می شود که این میزان ضایعات حاشیه سود فعالیت‌های اقتصادی در حوزه کشاورزی کشور را پایین آورده که معادل 40 میلیون تن محصول است.

اسلامی با بیان اینکه خوزستان یکی از این قطب‌ها‌ست که پرتو‌دهی در این استان انجام می‌شود گفت: به همین منظور کشور را به 12 بخش مهم تولید محصولات کشاورزی تقسیم کرده‌ایم.

رئیس سازمان انرژی اتمی، سهم خوزستان در تولید محصولات مختلف کشاورزی کشور را قابل توجه دانست و ادامه داد: محصولات کشاورزی این استان در صادرات غیرنفتی نیز سهم ویژه ای دارد بنابراین ایجاد سامانه های پرتودهی در خوزستان باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه بهره‌وری در تولید محصولات کشاورزی از طریق این سامانه‌ها ‌در توسعه تجارت خارجی از اهمیت بالایی برخوردار است و باید در این زمینه بیش از پیش برنامه‌ریزی‌های کاربردی را در دستور کار قرار داد، ادامه داد‌:‌ در آینده نزدیک اولین کارخانه تولید پسته با استفاده از سیستم دانش بنیان و پرتودهی کشور  راه‌اندازی و افتتاح می‌شود و ‌‌تلاش خواهیم کرد ‌تا پایان دولت سیزدهم، سه مرکز پرتودهی کشور به 12 مرکز افزایش یابد.

وی با تاکید بر اینکه همواره غرب در تلاش است تا جمهوری اسلامی به فناوری‌های روز دنیا دست پیدا نکند، ادامه داد: فناوری انرژی هسته‌ای در زندگی مردم تاثیرگذار است بنابراین این تکنولوژی فقط برای ساخت بمب اتم کاربرد ندارد.

رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه هرچه دشمنان تحریم کنند قوی‌تر در این بخش کار خواهیم کرد، افزود: اعتمادی به نفس خوبی در فعالان حوزه فناوری انرژی اتمی کشور وجود دارد تا جایی که پارسال به 158 دستاورد جدید در این حوزه دست پیدا کردیم به منظور تربیت نیروی مورد نیاز در حوزه فناوری انرژی اتمی، با موافقت استانداری خوزستان محلی تعیین شده که در حال بررسی های لازم هستیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.