سردار شکارچی سخنگوی ارشد نیروهای مسلح گفت: برخلاف راهبردهای نظام سلطه که همیشه به دنبال قتل و غارت است و در سایه جنگ زندگی می‌کند و حتی همین جنگ اوکراین هم از توطئه‌های نظام سلطه است تا حیات خود را ادامه دهد، ایران امنیت را برقرار می‌سازد؛ ولی با این حال هیچ طمعی به سایر سرزمین‌ها ندارد؛ چون دنبال متوقف کردن جنگ‌هاست و البته هر جنگی هم که برای ما پیش آمده، تحمیلی بوده است؛ همچنین هر هجومی هم انجام گرفته در جهت مقابله با دشمن بوده است.

به گزارش جماران؛ به نقل از ایلنا، معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: اساس جنگ نظام سلطه با ایران برای برداشتن مانعی به نام ایران و به‌منظور غارت بیشتر ملت‌هاست که در اینجا هم راهبرد آن‌ها غلط است؛ ملت‌های جهان، آمریکا را نمی‌خواهند؛ البته در این خصوص باید از موضع‌گیری حاکمان برخی کشورها صرف نظر کنید؛ چون آن‌ها برای بقای حکومت خود از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند.

سردار ابوالفضل شکارچی معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح صبح امروز (شنبه) در همایش بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی، اظهار داشت: اصناف در پیروزی انقلاب اسلامی، تحکیم و تثبیت نظام و در دفاع مقدس نقش‌آفرین و میدان‌دار جهاد مقدس بوده‌اند و در پیشرفت کشور هم پرچم‌داری کرده‌اند.

سردار شکارچی ادامه داد: اصناف در توسعه و عمق‌بخشی به انقلاب اسلامی نقش مهمی دارند؛ به عبارت دیگر چنانچه نقش اصناف را در جنگ تحمیلی نادیده بگیریم، به هیچ عنوان پشتیبانی و حتی سرنوشت جنگ مشخص نمی‌شد.

معاون ستاد کل نیروهای مسلح افزود: برخی از فعالیت‌های دوران دفاع مقدس برجسته‌سازی نشده است، از جمله همین نقش اصناف در دفاع مقدس و سال‌های پس از آن؛ زیرا از لبه جلویی جبهه‌ها تا عقبه پشتیبانی از جنگ اگر اصناف به صحنه نمی‌آمدند، یگان‌های دفاع مقدس قدرت حمل مجروح به عقب را هم نداشتند؛ لذا اصناف سهم بسیار زیادی در جهاد فی سبیل الله دارند و البته بسیاری از فعالان این بخش به خیل شهدا و ایثارگران پیوستند.

وی یادآور شد: یکی از مؤلفه‌های نقش اصناف در پیروزی ملت در دوران ستم‌شاهی، پیروی از ولی امر مسلمین بود و این‌گونه موارد هیچ‌گاه نمی‌توان حذف کرد و یا نادیده گرفت؛ حتی حضور پرثمر و درخشش اصناف و بازاریان را در پیروزی دفاع مقدس نمی‌توان نادیده گرفت و یا کوچک شمرد و یا نقش آن‌ها را در پیشرفت چشمگیر نظام مقدس جمهوری به هیچ انگاشت؛ زیرا اصناف سهم بزرگی در این موفقیت‌ها داشته‌اند؛ البته تاریخ هم این‌ها را فراموش نخواهد کرد.

سردار شکارچی گفت: آنچه امروز دشمنان در برنامه‌ریزی‌های خود علیه این مردم گنجانده‌اند، این است که باز هم فشار اقتصادی را بر مردم افزایش دهند تا بلکه مردم را ناراضی کنند؛ لذا همان‌گونه که اصناف در سایر عرصه‌ها حضور مؤثر داشتند، این عرصه هم حضور هوشمندانه و هدفمند بازاریان و اصناف را می‌طلبد؛ زیرا افسران و فرماندهان این جنگ، شما بازاریان و اصناف هستید. این جنگ اقتصادی ناجوانمردانه از ابتدای انقلاب با شیب و روند افزایشی ادامه داشته است؛ این در حالی است که دشمنان تا دیروز حرف از نجات ملت می‌زدند و امروز سخن از فشار بر ملت به میان می‌آورند.

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح افزود: در این جنگ اقتصادی، هرچند که دشمنان مردم کشورمان از عوامل نفوذی خود بهره می‌برند و برنامه‌ریزی قوی دارند، اما محاسبه آن‌ها غلط است؛ در واقع وقتی صحبت از اعتصاب بازار و پیوند اعتصاب مردم با بازاریان می‌کنند، این موارد جزء طراحی‌های دشمنان است؛ ولی چون عمق انقلاب و باورهای دینی مردم، اصناف و بازاریان را نمی‌شناسند، نمی‌توانند برآورد صحیحی برای موفقیت طرح‌هایشان داشته باشند؛ به همین دلیل در سایه برآوردهای غلط، شکست‌های سختی را متحمل می‌شوند.

وی عنوان کرد: امروز هندسه نظم نوین جهانی در حال تغییر بوده و قدرت‌های شیطانی همچون آمریکا در حال افول و فروپاشی هستند؛ به همین دلیل آمریکا برای جلوگیری از تحقق این موضوع فقط دست و پا می‌زند؛ اما در مقابل، ایران برای اینکه به‌عنوان یک قدرت در نظم نوین جهانی نقش‌آفرینی کند، روندی صعودی دارد؛ پس طبیعی است که دشمنان برای توقف روند پیشرفت ایران جنگی تمام‌عیار با ما داشته باشند؛ ما هم از دشمن انتظار روی خوش نشان دادن به مردم کشورمان را نداریم؛ زیرا دشمنی آن‌ها تا زمانی که انقلاب اسلامی در حال توسعه و عمق‌بخشی خود است، ادامه دارد.

سردار شکارچی اظهار داشت: اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی اگر امیدآفرینی در میان مردم را سرلوحه امور خود قرار دهند، دشمن را یک گام به عقب می‌رانند و از سوی دیگر با هم‌افزایی می‌توانند امید دشمن را به یأس تبدیل کنند که این بزرگترین برگ برنده ما در این عرصه خواهد بود؛ پس چنانچه این‌گونه عمل شود، هیچ شک و تردیدی در شکست دشمن وجود نخواهد داشت.

معاون ستاد کل نیروهای مسلح گفت: امروز تمامی تلاش دشمن در جهت ناامید کردن و ناراضی ساختن و جداسازی مردم از حاکمیت و ایجاد تقابل و دوقطبی کردن جامعه است. جنگ امروز در عرصه جنگ سخت و نظامی نیست؛ چون به حد کافی در عرصه نظامی به قدرت بازدارندگی دست یافته‌ایم و به همین دلیل دشمن جرأت نزدیک شدن به مرزهای کشورمان در جنگ سخت را ندارد؛ ولی برای ناامید کردن مردم و معکوس‌کردن مهار تورم و ایجاد فشار اقتصادی تلاش می‌کند؛ پس اگر هوشمندانه و هدفمند وارد عرصه مقابله شویم، دشمن در این عرصه هم شکست خواهد خورد؛ هرچند اکنون هم می‌توان شکست دشمن را در بخش‌هایی از عرصه اقتصادی دید.

وی افزود: اگر این صحنه توسط شما اصناف و بازاریان درست و شفاف برآورد نشود و اهداف دشمن را درست تشخیص ندهیم، ممکن است که آسیب ببینیم. وقتی می‌گوییم جهاد یک عرصه آن دفاع نظامی و تأمین امنیت است، عرصه دیگر آن جهاد فرهنگی، سیاسی و اقتصادی است که در این بین‌، دامنه جهاد اقتصادی، همه مردم را در بر می‌گیرد؛ این موقعیت را باید بشناسید و اینکه تنها شمشیری که در دست دشمن است، شمشیر اقتصادی است که نتایج آن می‌تواند در سایر حوزه‌ها هم اثرگذار باشد؛ یعنی اگر نتوانیم فشار دشمن را کنترل کنیم و دشمن در راهبرد ایجاد نارضایتی در مردم موفق شود، در سایر حوزه‌ها دچار مشکل خواهیم شد.

سردار شکارچی یادآور شد: در زمان جنگ تحمیلی جلوتر از خط اول، سنگر کمین را داشتیم، برای اینکه خطوط مقدم دچار آسیب نشوند؛ بر این اساس، اکنون حوزه اقتصادی از خطوط تأمینی در عرصه‌های مختلف کشور است که شما فرماندهان آن هستید؛ اگر هوشمندانه و هدفمند ورود پیدا کنیم، دشمن را در این عرصه هم شکست می‌دهیم و جایگاه ایران در سطح بین‌المللی ارتقا خواهد یافت؛ زیرا چشمان بسیاری از محرومان عالم به این نظام است؛ برای اینکه جمهوری اسلامی کانون حمایت از محرومان است؛ حتی آن‌هایی که دین اسلام را انتخاب نکرده‌اند.

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح تأکید کرد: ایران در بسیاری از حوزه‌ها در مسیر اقتدار قرار دارد؛ به عنوان مثال روزی کشورهای متعددی در زیر چتر پرچم آمریکا امنیت خود را طلب می‌کردند، ولی امروز این پرچم بر روی اماکن و تجهیزات خود آمریکا هم اعتبار ندارد؛ در حالی که پرچم ایران در حال اهتزاز، افزایش قدرت و مایه امید محرومان جهان است.

وی گفت: برخلاف راهبردهای نظام سلطه که همیشه به دنبال قتل و غارت است و در سایه جنگ زندگی می‌کند و حتی همین جنگ اوکراین هم از توطئه‌های نظام سلطه است تا حیات خود را ادامه دهد، ایران امنیت را برقرار می‌سازد؛ ولی با این حال هیچ طمعی به سایر سرزمین‌ها ندارد؛ چون دنبال متوقف کردن جنگ‌هاست و البته هر جنگی هم که برای ما پیش آمده، تحمیلی بوده است؛ همچنین هر هجومی هم انجام گرفته در جهت مقابله با دشمن بوده است.

سردار شکارچی با بیان اینکه برنده‌ترین سلاح دشمن در عرصه جنگ اقتصادی و فرهنگی است و سلاح دیگری برای مقابله با ایران ندارد، خاطرنشان کرد: اساس جنگ نظام سلطه با ایران برای برداشتن مانعی به نام ایران و به‌منظور غارت بیشتر ملت‌هاست که در اینجا هم راهبرد آن‌ها غلط است؛ ملت‌های جهان، آمریکا را نمی‌خواهند؛ البته در این خصوص باید از موضع‌گیری حاکمان برخی کشورها صرف نظر کنید؛ چون آن‌ها برای بقای حکومت خود از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.