آیت الله مجاهد سید یاسین موسوی امام جمعه بغداد اظهار داشت: آمریکایی ها جایگاه امام حسین (ع) را به خوبی فهمیده اند و می دانند که ملت عراق امام حسین را شهید انقلابی ضد ظلم می دانند و لذا آنان به خوبی درک کرده اند که به راحتی نمی توانند شیعیان ایران، عراق، لبنان، افغانستان و دیگر کشورهای جهان را تحت سلطه خود قرار دهند.

به گزارش جماران؛ آیت الله مجاهد سید یاسین موسوی امام جمعه بغداد با اشاره به دوران پس از سقوط رژیم صدام، گفت: در این سالها دولت های متعددی در عراق حکومت کردند و مشکلات و بحران های زیادی در این کشور شکل گرفت و تاکنون ادامه دارد و با بررسی دقیق اوضاع متوجه می شویم که بحران های کشور به دلیل دخالت کشورهای خارجی در امور عراق است. 

وی افزود: پس از تظاهرات تشرین مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق شد که مورد حمایت آمریکا بود در حالی که باعث تشکیل بحران های متعددی در کشور شد اما پس از تشکیل دولت سودانی که به دنبال خدمت به ملت عراق است آمریکایی ها به طور مستمر مشغول سنگ اندازی در مسیر تحقق اهداف او هستند و این امر  دوگانگی معیارهای غربی را ثابت می کند. 

آیت الله موسوی در ادامه به طرح شایعاتی توسط آمریکایی ها پرداخت و گفت: آنها با طرح مساله حضور سه هزار نظامی آمریکا در بحرین و استقرار نیرو در مرزهای سوریه به دنبال این هستند که استمرار حضور خود در عراق را به این کشور تحمیل کنند. 

وی در ادامه بیان داشت: کسانی تلاش می کنند که حضور آمریکا در عراق مثبت جلوه دهند و خواهان صلح با آنها هستند و کشورهایی مانند کویت، بحرین و قطر را به عنوان نمونه ای از کشورهایی که آمریکایی ها در آنها حضور دارند و ملت آنها در رفاه و آسایش هستند، معرفی می کنند. 

آیت الله موسوی در ادامه با اشاره به سخنان آمریکایی ها در مورد ملت عراق و ویژگی های آنها گفت: آمریکایی ها ملت عراق را به سه دسته تقسیم می کنند و در موارد متعددی اعلام کردند که ما بر کردها و اهل سنت عراق تسلط داریم اما گروه سوم که شیعیان عراق هستند هیچ گاه سلطه ما را نپذیرفته اند. 

وی در ادامه گفت: آمریکایی ها دو ویژگی را باعث شکست خود می دانند، ویژگی اول وجود رهبری واحد که همان مرجعیت دینی عراق است و تاثیر آن در صدور فتوای جهاد کفایی به طور واضح برای همه روشن شد، و ویژگی دوم برپایی شعائر حسینی در عراق و نهادینه شدن روحیه حسینی در بین شیعیان عراق است. 

امام جمعه بغداد اظهار داشت: آمریکایی ها جایگاه امام حسین (ع) را به خوبی فهمیده اند و می دانند که ملت عراق امام حسین را شهید انقلابی ضد ظلم می دانند و لذا آنان به خوبی درک کرده اند که به راحتی نمی توانند شیعیان ایران، عراق، لبنان، افغانستان و دیگر کشورهای جهان را تحت سلطه خود قرار دهند. 

وی در پایان با اشاره به تلاش آمریکا در راستای به کارگیری افرادی ضعیف النفس برای تحقق اهداف خود در عراق اظهار داشت: تنها راه مقابله با آمریکا اخراج آنها از عراق و اتحاد با ملت های منطقه است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.