محمدرضا عارف رئیس بنیاد امید ایرانیان و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در نشست هیات مدیره بنیاد امید ایرانیان با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکری که امروزه در قالب ستاد و مراکز متعدد و با بودجه های خاص در جامعه اجرا می شود با آنچه که امام حسین(ع) به دنبال آن بود بسیار متفاوت است ، خاطرنشان کرد: مگر امام حسین صرفا به دنبال اصلاح ظواهر جامعه خود بود ؟ مگر به دنبال رعب و وحشت مردم خود بود که امروز می خواهید با گشت ارشاد و انواع و اقسام بگیر و ببندها و ایجاد جو امنیتی فقط ظاهر جامعه را به زعم خودتان آراسته کنید ؟ مگر کسی با زور باحجاب می شود؟

به گزارش جماران؛ به نقل از امیدنامه، رئیس بنیاد امید ایرانیان با بیان اینکه تصمیمات غیرکارشناسانه توسط افراد بی تجربه در محافل خاص گرفته می شود و با هشدار به تبعات برخوردهای خشن با مردم تاکید کرد :کشور با ده‌ها و صدها مشکلات ریز و درشت رو به رو است و مردم به سختی روزگار می گذرانند و مشکل جدی معیشتی دارند ولی به جای حل مشکلات مردم مقابل مردم می ایستند غافل از اینکه ایستادگی مقابل مردم محکوم به شکست است.

محمدرضا عارف در نشست هیات مدیره بنیاد امید ایرانیان با تسلیت ایام دهه اول ماه محرم ، حرکت اصلاحی امام حسین (ع) را در راه رضایت خدا برشمرد و گفت :انسان اگر  کاری را انجام می دهد باید در گام نخست  به خاطر خدا باشد نه به خاطر خودنمائی؛رسیدن به ثروت نه به خاطر اینکه از او تمجید و تعریف کنند.

دروغ و تملق و ریاکاری در جامعه زیاد شده است

وی ادامه داد: پیرو ابا عبدالله بودن صرفا نباید در حد شعار  باشد بلکه باید در عمل هم امام حسینی بود بخصوص در اخلاق و ادب که جامعه امروز ما متاسفانه درموضوع اخلاق آسیب دیده است و شوربختانه دروغ و تملق و ریاکاری زیاد شده است

مگر کسی با زور باحجاب می شود؟

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه  امر به معروف و نهی از منکری که امروزه در قالب ستاد و مراکز متعدد و با بودجه های خاص در جامعه اجرا می شود با آنچه که امام حسین(ع) به دنبال آن بود بسیار متفاوت است ، خاطرنشان کرد: مگر امام حسین  صرفا به دنبال اصلاح ظواهر جامعه خود بود ؟ مگر  به دنبال رعب و وحشت مردم خود بود که امروز می خواهید با گشت ارشاد و انواع و اقسام بگیر و ببندها و ایجاد جو امنیتی فقط ظاهر جامعه را به زعم خودتان آراسته کنید ؟ مگر کسی با زور باحجاب می شود؟

تصمیمات غیرکارشناسانه توسط افراد بی تجربه در محافل خاص گرفته می شود

وی با اظهارنگرانی از تصمیمات غیرکارشناسانه که توسط افراد بی تجربه در محافل خاص گرفته می شود، تاکید کرد: کشور با ده‌ها و صدها مشکلات ریز و درشت رو به رو است و مردم به سختی روزگار می گذرانند و مشکل جدی معیشتی دارند ولی به جای حل مشکلات مردم مقابل مردم می ایستند غافل از اینکه ایستادگی مقابل مردم محکوم به شکست است.

اگر عیار و توانایی  واقعی دولت را بخواهیم بسنجیم برنامه هفتم کفایت می کند

عارف در بخش دیگری از سخنان خود به لایحه برنامه هفتم توسعه اشاره کرد و با بیان اینکه اگر عیار و توانایی  واقعی دولت را بخواهیم بسنجیم برنامه هفتم کفایت می کند ، تصریح کرد: متاسفانه برنامه هفتم توسعه مملو از تناقضات است و کسانی که این برنامه را تهیه کردند آمال و آرزوهای خود را مطرح کردند البته دوستان ما در بنیاد امید ایرانیان با یک کار کارشناسانه نظرات خود را درخصوص این برنامه به مجلس شورای اسلامی ارسال خواهند کرد.

 مواضع غیر مسئولانه ی اخیر روس‌ها  کمکی به خروج ِ این کشور از بحران ِ خودخواسته در اوکراین نمی کند

وی همچنین با اشاره به مواضع اخیر دولتمردان روسیه درخصوص جزایر سه گانه و موضع منفعلانه مسئولان کشور در قبال گستاخی صورت گرفته، گفت:اظهار نظرها و مواضع غیر مسئولانه ی اخیر روس‌ها در جمع سران ِ کشورهای حوزه‌ی خلیج فارس، کمکی به خروج ِ این کشور از بحران ِ خودخواسته در اوکراین نمی کند. این اقدامات برای ملت و حاکمیت ما تلنگری است برای  بازخوانی ِ اصول و آرمان های انقلاب مان؛ استقلال ، آزادی و جمهوری اسلامی نه یک کلمه کم نه یک کلمه زیاد.

وی افزود :مسئولان کشور بویژه دست اندرکاران حوزه دیپلماسی باید درک درستی از واقعیت‌های محیط بین‌المللی و ساز و کار حاکم بر روابط کشورها داشته باشند .سیاست شرق گرایی با انکار اهمیت و ضرورت توسعه روابط متوازن با کشورهای شرقی و غربی و بدون درنظر گرفتن موقعیت ممتاز ژئوپلیتیکی ایران نمی تواند منافع ملی ایران  را در عرصه بین الملل تصمین کند.

انتقاد شدید از مواضع مسئولان وزارت علوم درخصوص موضوع تقلب در آزمون سراسری

رئیس کانون صنفی استادان دانشگاهی ایران همچنین با اشاره وقوع تقلب در آزمون سراسری با انتقاد شدید از مواضع مسئولان وزارت علوم دراین خصوص، تاکید کرد : انتظار است مسئولان مربوطه و نهاد قضایی با دست‌های پیدا و پنهان موضوع تقلب در آزمون سراسری رسیدگی‌های لازم را انجام دهند و کسانیکه از این طریق وارد دانشگاه شدند از ادامه تحصیل آنها جلوگیری کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.