محمد دهقان معاون حقوقی رییس جمهور در پاسخ به سوالی درباره ادعای امارات برای مالکیت جزایر سه گانه ایرانی در خلیج فارس اظهار داشت: ما در ابتدای تشکیل دولت سیزدهم موضوع ادعاهایی که برخی کشورهای حوزه خلیج فارس مطرح می کنند را فارغ از بحث های سیاسی توسط کارشناسان حقوق بین الملل بررسی کردیم و کار حقوقی منسجمی در این زمینه انجام دادیم.

به گزارش جماران؛ به نقل از ایرنا، معاون حقوقی رییس جمهور بیانیه اخیر شورای همکاری خلیج فارس و طرح مجدد ادعاها درباره جزایر سه گانه را فاقد ارزش حقوقی دانست و گفت: ما تمایل به حسن همجواری داریم اما این رفتارها اراده ما برای حسن همجواری را مخدوش می کند.

محمد دهقان در حاشیه جلسه هیأت دولت در پاسخ به سوالی درباره ادعای امارات برای مالکیت جزایر سه گانه ایرانی در خلیج فارس اظهار داشت: ما در ابتدای تشکیل دولت سیزدهم موضوع ادعاهایی که برخی کشورهای حوزه خلیج فارس مطرح می کنند را فارغ از بحث های سیاسی توسط کارشناسان حقوق بین الملل بررسی کردیم و کار حقوقی منسجمی در این زمینه انجام دادیم.

دهقان اظهار داشت: هرکدام از کارشناسان حقوقی بین المللی که اسناد جمهوری اسلامی ایران را در این زمینه بررسی کنند، تردید نخواهد داشت که این جزایر متعلق به ایران است و جای مناقشه در این زمینه وجود ندارد.

دهقان تاکید کرد: متاسفانه حکام کشورهای عربی این موضوع را به عنوان یک مساله مورد مناقشه مطرح می کنند که باید گفت این ادعاها ارزش حقوقی نداشته و فقط اثر سیاسی دارد که حتی این هم به نفع این کشورها نیست.

وی با بیان اینکه تاریخ این جزایر نشان می دهد که در طول تاریخ هم متعلق به ایران بوده است، افزود: ما روی حق خود هیچ تردیدی نداریم که بخواهیم حتی درباره آن مذاکره کنیم. متاسفانه این کشورها به دنبال سندسازی های جدید هستند که ارزش حقوقی ندارد زیرا اسناد قدیمی روشن است.

وی ادامه داد: این کشورها به استادان حقوق بین الملل هزینه گزافی می پردازند تا در این زمینه کتاب بنویسند که باید گفت که با تدوین کتابی که با پول تهیه می شود، حقوق ایران تضییع نمی شود.

دهقان بیانیه اخیر شورای همکاری خلیج فارس و طرح مجدد ادعاها درباره جزایر سه گانه را فاقد ارزش حقوقی دانست و گفت: ما تمایل به حسن همجواری داریم اما این رفتارها اراده ما برای حسن همجواری را مخدوش می کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.