ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: دولت‌های اروپایی و سه دولت به اندازه آمریکا در اجرای تعهداتشان مسؤولیت دارند و کوتاهی کردند و باید پاسخگوی کوتاهی خود باشند و اینکه در موضع مدعی بنشینند و علیه ایران اتهاماتی را مطرح و یا تحریم‌هایی را برمبنای ادعاهای واهی علیه جمهوری اسلامی ایران اعمال کنند، یک اقدام کاملا غیرقانونی و غیرقابل پذیرش است.

به گزارش جماران؛ سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سوالی پیرامون ادعاهای اخیر کویت درخصوص میدان نفتی-گازی آرش، ابراز داشت: ما در گفت‌وگوهای دوجانبه ما مقامات کشور کویت پیگیر این مساله هستیم.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه صبح امروز در نشست خبری هفتگی با خبرنگاران رسانه‌های داخلی و خارجی در واکنش به اقدامات تروئیکای اروپایی در جریان برگزاری نشست اخیر شورای امنیت، گفت: تحریم‌های یکجانبه به عنوان ابزار قانونی توسط آمریکا و متحدان آن علیه ایران استفاده شده است. گفته‌ایم توسل به این تحریم‌ها غیرقانونی و نقض حقوق بشر است. در رابطه با برجام هم دولت آمریکا به صورت غیرقانونی از یک توافق بین‌المللی خارج شد و هم دولت‌های اروپایی از انجام تعهدات خود در چارچوب برجام اجتناب کردند و به رغم وعده‌هایی که دادند نتوانستند نقصان ناشی از غیبت آمریکا در این توافق را جبران کنند.

وی ادامه داد: دولت‌های اروپایی و سه دولت به اندازه آمریکا در اجرای تعهداتشان مسؤولیت دارند و کوتاهی کردند و باید پاسخگوی کوتاهی خود باشند و اینکه در موضع مدعی بنشینند و علیه ایران اتهاماتی را مطرح و یا تحریم‌هایی را برمبنای ادعاهای واهی علیه جمهوری اسلامی ایران اعمال کنند، یک اقدام کاملا غیرقانونی و غیرقابل پذیرش است.

کنعانی تصریح کرد: این اقدامات را رد می‌کنیم و غیرسازنده و حرکت در مسیر کاملا بی نتیجه می‌دانیم که هم دولت آمریکا و هم طرف‌های اروپایی مدت‌ها در این مسیر حرکت کردند و به نتیجه نرسیدند. دولت‌های اروپایی به جای بهانه‌جویی و اتهام‌زنی پاسخگوی عملکرد خود در مورد برجام و ایران باشند. هرگونه تحریم جدید براساس ادعاهای بی پایه و اساس کاملا مردود است و ایران این حق را برای خود محفوظ می‌داند و به هرگونه اقدام غیرمسؤولانه واکنش جدی متناسب در زمان خود نشان خواهد داد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان در پاسخ به سوالی پیرامون ادعاهای اخیر کویت درخصوص میدان نفتی-گازی آرش، ابراز داشت: ما در گفت‌وگوهای دوجانبه ما مقامات کشور کویت پیگیر این مساله هستیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.