پیشرفت حاصل در روند ازسرگیری فعالیت هیئت های دیپلماتیک و کنسولی در دو کشور و تداوم هماهنگی دوجانبه در شماری از مسائل منطقه ای و بین المللی دارای اهمیت مشترک از دیگر محورهای بررسی شده در نشست هیئت دولت سعودی بود.

به گزارش جماران؛ نشست هیئت دولت عربستان، به ریاست پادشاه عربستان برای بررسی آخرین مذاکرات بین تهران و ریاض برگزار شد.

ایلنا به نقل از خبرگزاری رسمی عربستان نوشت: در این نشست، آخرین مذاکرات بین عربستان و جمهوری اسلامی ایران در چارچوب تکمیل اجرای توافق بین دو کشور در پکن بررسی شد.

پیشرفت حاصل در روند ازسرگیری فعالیت هیئت های دیپلماتیک و کنسولی در دو کشور و تداوم هماهنگی دوجانبه در شماری از مسائل منطقه ای و بین المللی دارای اهمیت مشترک از دیگر محورهای بررسی شده در این نشست بود.

ایران و عربستان اخیرا با میانجیگری چین و در پکن توافق عادی سازی روابط امضا کردند.

فیصل بن فرحان وزیر امور خارجه عربستان عصر شنبه ۱۷ ژوئن در پاسخ به دعوت رسمی حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران، در راس هیاتی به تهران سفر کرد.

در این دیدار که اولین سفر رسمی وزیر خارجه عربستان به تهران پس از ازسرگیری رسمی روابط دو کشور بود، موضوعات دوجانبه، منطقه ای و همکاری های دو کشور در مجامع بین‌المللی مورد گفتگو و تبادل نظر قرار گرفت.

فیصل بن فرحان گفت‌وگوها و مشورت‌های در تهران را در استمرار گفت‌وگوها و توافقات مشترک دو کشور در ماه‌های اخیر و زمینه ساز خیر و برکت برای دو ملت دانست و بر عزم کشورش برای توسعه روابط با جمهوری اسلامی ایران و گشایش صفحه ای جدید در روابط دو کشور تاکید کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.