پیتر استانو سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت که نکته جدیدی برای گزارش درباره موضوع برجام ندارد. وی افزود: «ما در مورد گزارش های رسانه ای پیرامون فعالیت‌های دوجانبه‌ی در حال انجام، یا ادعایی اظهارنظر نمی‌کنیم. نماینده عالی اتحادیه اروپا، بعنوان هماهنگ کننده برجام همچنان به نقش خود ادامه می دهد و به ازسرگیری کامل توافق هسته ای کاملا متعهد است.»

به گزارش جماران؛  تشکیلات خودگردان فلسطین امروز(یکشنبه) اعلام کرد که با آنچه «معامله تصویب توافق هسته ای با ایران در ازای اجازه دادن به اسرائیل برای تشدید فعالیت های ساخت شهرک در سرزمین های فلسطین» خواند، مخالف است.

شفقنا به نقل از القدس العربی نوشت: «نبیل ابوردینه» سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین گفت: «رهبری فلسطین تصمیم اسرائیل برای تسریع مراحل رشد شهرک سازی ها در کرانه باختری و تفویض اختیار تصویب آن به بزالل اسموتریچ وزیر دارایی اسرائیل را رد می کند.»

ابوردینه با اشاره به اینکه «شهرک سازی های اسرائیل طبق قوانین بین المللی غیرقانونی باقی خواهد ماند، در گفتگو با رادیو صوت فلسطین تصریح کرد: اسراییل چه در پرونده قدس و چه در پرونده شهرک سازی با آتش بازی می کند در حالی که خوب می داند که اینها خطوط قرمز فلسطینی، عربی و بین المللی است.

سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین دولت آمریکا را مسئول عبور از خطوط قرمز دانست و افزود: اسرائیل بدون آمریکا نمی تواند سنگ روی سنگ بگذارد و دولت آمریکا باید مسئولیت هایش را بپذیرد و ساکت و تماشاگر نباشد.

ابوردینه در ادامه خاطرنشان کرد: اگر دولت آمریکا همچنان در قبال اقدامات اسرائیل بی تفاوت باشد، این موضوع باعث بی ثباتی در منطقه می شود در حالی که صلح فقط و فقط از دروازه اجرای ابتکار صلح عربی و مشروعیت فلسطین می گذرد.


سخنگوی بورل: به تلاش‌ها برای ازسرگیری برجام متعهدیم/درباره گزارش‌های اخیر اظهارنظر نمی‌کنیم

به نوشته ایرنا، سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پی گزارش‌های ادعایی پیرامون نزدیک شدن ایران و آمریکا به یک توافق موقت گفت: اظهارنظر درباره گمانه‌زنی‌ها کار این اتحادیه نیست اما «جوسپ بورل» به عنوان هماهنگ‌کننده برجام به تلاش‌ها برای ازسرگیری اجرای این توافق متعهد است.

 پیتر استانو این مطلب را روز دوشنبه در نشست خبری از بروکسل مطرح و اضافه کرد که نکته جدیدی برای گزارش درباره موضوع برجام ندارد. وی افزود: «ما در مورد گزارش های رسانه ای پیرامون فعالیت‌های دوجانبه‌ی در حال انجام، یا ادعایی اظهارنظر نمی‌کنیم. نماینده عالی اتحادیه اروپا، بعنوان هماهنگ کننده برجام همچنان به نقش خود ادامه می دهد و به ازسرگیری کامل توافق هسته ای کاملا متعهد است.»

این مقام اروپایی در تداوم ادعاها علیه برنامه صلح آمیز هسته‌ای کشورمان مدعی شد: «برجام بهترین گزینه برای جلوگیری از توسعه سلاح های هسته‌ای در ایران است و نظارت جامع بر فعالیت‌های اتمی ایران را تضمین می‌کند.»

سخنگوی ارشد اتحادیه اروپا اضافه کرد: «نماینده عالی و تیمش همچنان درگیر و متعهد به ادامه تلاش ها برای تحقق توافق (ازسرگیری اجرای برجام) هستند. اما این کار ما نیست که در رسانه‌ها پیرامون هرگونه تماس دوجانبه ادعایی بین شرکت کنندگان فعلی و احتمالی توافق هسته ای ایران اظهار نظر کنیم.

او در حالی این مطلب را بیان کرد که اخیرا برخی از رسانه‌های غربی ادعاهایی را درباره نزدیک بودن توافق موقت میان ایران و آمریکا مطرح کرده اند. چندی پیش پایگاه اطلاع‌رسانی «میدل ایست آی» با استناد به ۲ منبع ناشناس، مدعی شد که ایران و آمریکا در آستانه توافق موقت برای رفع برخی تحریم‌ها در برابر محدودیت سطح غنی‌سازی اورانیوم در ایران هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.