سعیدی نماینده مردم چابهار در مجلس گفت: براساس اصول قانون اساسی کشور نماینده می‌تواند در تمام موضوعات کشور در چارچوب وظایف نمایندگانی اش اظهار نظر کند و‌تشخیص اینکه این اظهار نظر در چارچوب وظایف نمایندگی بوده است را قانونگذار به هیات نظارت داده است و قطعا اعضا هیات به این نتیجه رسیدند که فرمایشات آقای بیگی در راستای وظایف نمایندگی اش نبوده است، اما اینکه این مسئله باعث شود که وی از تریبون مجلس استفاده نکند محروم کردن مردم حوزه انتخابیه وی از حقوق شان است و ما خواستار تجدید نظر در این مسئله هستیم.

به گزارش جماران؛ به نقل از عصرایران، نماینده مردم چابهار در مجلس با اشاره به بستن تریبون احمد علیرضا بیگی نماینده مردم تبریز گفت: رهبری می‌فرمایند مجلس باید در همه حال صراحت و شفافیت خود را حفظ کند. فارغ از اینکه سخنان آقای بیگی تا چه اندازه منطبق بر واقعیت بود یا نبود، محروم کردن یک نماینده از حق قانونی اش که تریبون مجلس است اجحافی به مردمان حوزه انتخابیه خواهد بود چراکه نماینده تبلور خواست و اراده مردم آن پهنه است؛ امیدوارم هیات نظارت بر رفتار نمایندگان در این زمینه تجدید نظر کند.

معین الدین سعیدی با بیان این مطلب افزود: معتقدم این موضوع با اصول مصرح قانون اساسی منافات دارد و به صلاح کشور و مجلس هم نیست که هیات نظارت چنین اقدامی انجام دهد.

وی افزود: در این بحثی نیست که هیات نظارت وجه قانونی دارد و در بسیاری از موارد وظیفه قانونی دارد که ورود کند، اما اینکه آیا دامنه اختیارات در حدی است که یک نماینده را از حق قانونی اش که استفاده از تریبون مجلس است محروم کنند معتقدم چنین اختیاری وجود ندارد مضاف بر اینکه به صلاح کشور هم نیست.

سعیدی در پاسخ به این سوال که آیا این بابی را باز نمی‌کند که نمایندگان نتوانند راجع به مسائل کشور اظهار نظر کنند گفت: براساس اصول قانون اساسی کشور نماینده می‌تواند در تمام موضوعات کشور در چارچوب وظایف نمایندگانی اش اظهار نظر کند و‌تشخیص اینکه این اظهار نظر در چارچوب وظایف نمایندگی بوده است را قانونگذار به هیات نظارت داده است و قطعا اعضا هیات به این نتیجه رسیدند که فرمایشات آقای بیگی در راستای وظایف نمایندگی اش نبوده است، اما اینکه این مسئله باعث شود که وی از تریبون مجلس استفاده نکند محروم کردن مردم حوزه انتخابیه وی از حقوق شان است و ما خواستار تجدید نظر در این مسئله هستیم.

وی خاطر نشان کرد: قطعا دوستان توجیه شان این است که سخنان آقای بیگی مطابق با وظایف نمایندگی نبوده است و باعث التهاب در جامعه شده است این یک بحث است، اما اینکه یک نماینده را از حق قانونی اش برای صحبت کردن منع کنیم بحث دیگر است که از نظر من پذیرفتنی نیست و باید در این زمینه تجدید نظر شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.