شرایط امریکا تحت ریاست جمهوری جو بایدن در منطقه آسیای جنوب شرقی بر وفق مراد است. آنها در ماه عسل خود با ویتنام که مقدار زیادی واکسن برای مقابله با کووید تهیه کرده اند، هستند. در فیلیپین انتخاب مارکوس به عنوان رئیس جمهور در ماه مه 2022 منجر به همسویی مجدد مشتاقانه با واشنگتن شد، مانیل حتی دسترسی به چهار پایگاه جدید امریکایی ها را تایید کرد. تفنگداران دریایی امریکا همچنین به گارد ساحلی کشورهای دارای اختلاف ارضی با پکن در دریای چین جنوبی (ویتنام، فیلیپین، مالزی، اندونزی و برونئی) کمک می کند.

به گزارش جماران؛ لوموند در گزارشی در مورد آسیای جنوب شرقی آورده است: در این منطقه که بین رژیم‌های استبدادی و دمکراسی‌های ناقص تقسیم شده است، پکن نوید مدرن‌سازی را بدون آزادسازی سیاسی می‌دهد. یکی از بزرگترین مزیت‌های واشنگتن،  ممکن است تمایل رقیبش به «غلو کردن» باشد.

اگرچه فضای ژئوپلیتیکی که از اقیانوس هند تا اقیانوس آرام امتداد می یابد، صحنه رویارویی راهبردی بین چین و امریکا را تشکیل می دهد، اما این منطقه با  ده کشور عضو کشورهای آسه آن  محوری است که در آن قدرت های چین و امریکا دست از رقابت بر نمی دارند.

پیروزی چهاردهم مه نیروهای مترقی در تایلند که در چرخه ای مکرر از کودتاهای نظامی محصور شده اند، نشان می دهد که دمکراسی واقعی تر در چشم انداز مطلوب  آسیای جنوب شرقی است ، اگرچه حزب حرکت به جلو، برنده این انتخابات قانونگذاری، برای تشکیل ائتلاف مجبور شد مبارزه کند.

ارتش تایلند که در گذشته به نام اتحاد خود با امریکا «کمونیست ها» را تحت تعقیب قرار می داد، اکنون با اردوگاه سرکوب و سانسوری که پکن ترسیم می کند، وابسته است.

شرایط  امریکا تحت ریاست جمهوری جو بایدن در منطقه  بر وفق مراد است. آنها در ماه عسل خود با ویتنام که مقدار زیادی واکسن برای مقابله با کووید تهیه کرده اند، هستند. در فیلیپین انتخاب مارکوس به عنوان رئیس جمهور در ماه مه 2022 منجر به همسویی مجدد مشتاقانه با واشنگتن شد، مانیل حتی دسترسی به چهار پایگاه جدید امریکایی ها را تایید کرد. تفنگداران دریایی امریکا همچنین به گارد ساحلی کشورهای دارای اختلاف ارضی با پکن در دریای چین جنوبی (ویتنام، فیلیپین، مالزی، اندونزی و برونئی) کمک می کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.