قالیباف رئیس مجلس گفت: معتقدم نقش آفرینی انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی در سطح منطقه و در سطح بین المللی و بخصوص برای امت اسلامی بسیار کلیدی، مهم و اثرگذار است.

به گزارش جماران؛ به نقل از ایلنا، رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: امروز در انزوا قرار دادن ایران اسلامی یکی از سیاست های دشمنان است و برخی نگاه‌ها و افراد در داخل کشور به این موضوع دامن می زنند.

محمدباقر قالیباف روز چهارشنبه در همایش بین المللی هندسه نظم جدید جهانی در دانشگاه عالی دفاع ملی اظهار داشت: امروز شاهد یک تغییر در هندسه نظم جهانی به نفع بشریت، آزادیخواهان و به ویژه به نفع مسلمانان هستیم که این دستاورد مدیون امام و شهداست.

وی با تاکید بر اینکه همه تغییر در نظم جهانی را پذیرفته اند، افزود: در اینکه آیا این تغییر منجر به شکل گیری نظام تک قطبی، چند قطبی و یا جابجایی در قدرت خواهد شد اختلاف نظر وجود دارد.

قالیباف با بیان اینکه از ابتدای قرن بیست و یکم بحث بر این بوده که این قرن، قرن آسیاست، اظهار داشت: در همین راستا رهبر معظم انقلاب از ضرورت تحول در کشور سخن گفته اند؛ مبنای این تحول امام راحل (ره) است که این تحول را با شکل گیری انقلاب اسلامی شکل داد.

رئیس قوه مقننه افزود: بسیار مهم است که بدانیم امروز چگونه در مسیر تحول در کشور و در مسیر انقلاب اسلامی قرار داریم؛ این تحول که من آن را حکمرانی نو در عرصه های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، محیط زیستی و خارجی می دانم، باید بتواند نقاط قوت ما را گسترش داده و نقاط ضعف را از بین ببرد و به تعبیری آنها را تقویت کند.

رئیس مجلس گفت: معتقدم نقش آفرینی انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی در سطح منطقه و در سطح بین المللی و بخصوص برای امت اسلامی بسیار کلیدی، مهم و اثرگذار است.

قالیباف از عرصه اقتصادی به عنوان یکی از نقاط ضعف نام برد و گفت: ما در عرصه اقتصادی باید تجدید نظر جدی کنیم زیرا ریشه اصلی که ما امروز در حکمرانی اقتصادی در چالش قرار گرفته ایم و دشمن ما هم بر همین موضوع متمرکز شده است، موضوع اقتصاد است؛ به نظر من دقیقا اشکال از همان جایی شروع شده که ما از مبانی همان تحولی که امام در ایران اسلامی و در امت اسلامی قرار دادند، از آن مبانی تحول در اقتصاد فاصله گرفتیم.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مبانی و قدرت انقلاب اسلامی متکی به مردم بودن و مردمی بودن است اگر ما امروز در عرصه بازدارندگی دفاعی و امنیتی در این اوج از قدرت هستیم که دشمنانِ تا بُن دندان مسلحِ ما بحث حرکت نظامی را از میز خود برداشته اند به خاطر تکیه این بخش بر مردم از ابتدای انقلاب تا امروز است و دقیقا نقطه مقابل آن در اقتصاد، اشکال همان جایی است ک اقتصاد را مردمی نکردیم.

قالیباف اظهار داشت: امروز در انزوا قرار دادن ایران اسلامی یکی از سیاست های دشمنان است و برخی نگاه‌ها و افراد در داخل کشور به این موضوع دامن می زنند.

وی در عین حال افزود: البته ایران به قدری قوی و وسیع و اثرگذار است که هرگز منزوی نخواهد شد؛ عظمت انقلاب اسلامی تا به امروز در همه عرصه‌ها نشان داده که اینگونه است اما تلاش خواهند کرد که از قدرت ما بکاهند و به ما آسیب برسانند و درست در همان جاهایی به ما آسیب می رسانند که نقاط ضعف ماست.

وی تأکید کرد: ما باید اولویت خود را در سیاست خارجی به جای سیاسی امنیتی کاملا توجه به مسائل سیاسی و تجاری و تجارت بین الملل کنیم با همین نگاهی که در جبهه مقاومت هم نگاه می کنیم؛ امروز حربه دشمن در جبهه مقاومت برای ایران اسلامی حربه اقتصادی است و طبیعی است که باید این بخش را به شدت تقویت کنیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.