رئیس مجلس گفت: «اقتصادی که ۸۰ درصد دولتی و در گرو تصمیم‌گیری افرادی خاص باشد، نتیجه‌اش چیزی می‌شود که می‌بینیم؛ یکسری می‌خواهند که اقتصاد در انحصار خودشان باشند.»

به گزارش جماران؛ به نقل از تسنیم، رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اقتصادی که ۸۰ درصد دولتی و در گرو تصمیم‌گیری افرادی خاص باشد، نتیجه‌اش چیزی می‌شود که می‌بینیم؛ یکسری می‌خواهند که اقتصاد در انحصار خودشان باشند.

محمدباقر قالیباف صبح امروز در برنامه یادواره شهدای وحدت در محل سالن انقلاب مجتمع آیه‌ها اظهار داشت: امروز کنار یکدیگر گرد آمدیم تا از وجود خانواده شهدا بهره ببریم و از شهدای بزرگی مانند شهید شوشتری یاد کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: شهید شوشتری در میان مسلمانان کاملاً شناخته شده است، پس از دفاع مقدس تعدادی از افراد هنوز در سنگر جنگ بودند و از صحنه جنگ دور نشدند تا که به شهادت رسیدند، شهید شوشتری از روزهای ابتدایی در کردستان سنندج حضور یافت، همچنین وی در دوره دفاع مقدس از ابتدا تا انتها مجاهدت کرد.

وی ادامه داد: شهید شوشتری تا پایان زندگانی برای مردم جنگید و وی و سایر شهدا وحدت خون دل خوردند و خون دادند که به مسلمانان خدمت کنند، این افراد تربیت شده فرهنگ بسیج و خدمت به مردم هستند، شهید شوشتری در اوج شجاعت و مدیریت، آرامش و متانت خود را از دست نمی‌داد.

رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: توفیق بزرگی است برای همه ما؛ آن هم شهدایی که به حق شهدای وحدت و خدمت و امنیت هستند و قافله سالار این شهدا شهید گرانقدر بزرگ همه ما فرمانده همه ما در خراسان شهید شوشتری و محمدزاده هستند.

وی با بیان اینکه هرچه به چهره‌های این جمع نگاه می‌کنم همگی شهید شوشتری را می‌شناسند، چون حق فرماندهی به گردن ما داشت، تصریح کرد: به شهدای دفاع مقدس که نگاهی می‌کنیم چند نفری را می‌بینیم که خداوند توفیق داده که تداوم در مجاهدت داشتند و هرگز سنگر مجاهدت را رها نکرده‌اند یکی از آنها شوشتری است.

رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: شهید شوشتری تأکید داشت که باید به هرکسی که اسلام را پیشه گرفته محبت کرد و برای ملت خود از جان خود گذشت، وی می‌توانست مانند بسیاری از افراد زندگی عادی خود را بگذراند و پس از خدمت هشت ساله خود را از صحنه جنگ بیرون آورد.

قالیباف با اشاره به اینکه هر آن کسی که در سایه نطام جمهوری اسلامی است باید او را در آغوش گرفت و محبت کرد این فرهنگ شهادت است، یادآور شد: شهید شوشتری یک انقلابی واقعی بود.

 وی با اشاره به اینکه این شهید بزرگوار هرگز خودش را در گروه‌ها قرار نداد تاکید کرد: برای شهید شوشتری مهم انقلاب، رهبری و مردم بود و همه چیز را در خدمت امنیت و وحدت و خدمت قرار داده بود.

وی گفت: شهید شوشتری به ما ثابت کرد که هنوز قلب‌ها می‌تپند و مجاهدت در راه خدا یکی از مهم‌ترین اصول زندگی دلدادگان به خداوند بوده است، اجر و پاداش این شهید و سایر شهدایی مانند این بزرگوار غیر قابل توصیف است، شهید شوشتری، شهید سلیمانی، شهید کاوه و سایر شهدا به ما آموختند که خداباوری و مردم باوری دو اصل مهم در زندگانی است.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با گرامیداشت یاد و خاطره سردار سلیمانی بیان کرد: ‌باید روحیه‌هایی همچون روحیه شهید سلیمانی را به مردم و به ویژه نسل جوان خود منتقل کنیم؛ سردار سلیمانی مردم باوری و خداباوری را در خدمت مبارزه با استکبار قرار داده بود و امروز نیز در حل معضلات کشور به ویژه تورم و گرانی باید این دو مسئله را مبنا قرار دهیم.

قالیباف خاطرنشان کرد: سنت‌های الهی در هیچ موقعیت و زمانی تغییر نخواهد کرد و در تمام عصرها و اعتقادات یکی است، قانون جدید جایگزین قانون پیشین نمی‌شود و تبصره و استثناء در آن وجود ندارد، ما هرکجا که نسبت به دو موضوع مردم‌باوری و خداباوری باور داشتیم به موفقیت رسیدیم و در غیر این صورت به مشکل برخوردیم.

وی تصریح کرد: چالش‌هایی که در بخش اقتصاد کشورمان وجود دارد به دلیل دوری از بحث خداباوری و مردم‌باوری بوده است، زمانی که ما به جوانان باور نداشته باشیم و اقتصاد ما متکی به دولت باشد شرایط بهتر از وضعیت کنونی نمی‌شود، در صورتی که به مردم تکیه کنیم می‌توانیم شرایط بهتری را ایجاد کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در صورتی که مانند دوران پس از دفاع مقدس، مردم فرصت حضور در جامعه را داشته باشند می‌توانیم مانند گذشته شاهد حضور آرامش بیشتر در جامعه باشیم، ظرفیت‌های خوبی در کشور وجود دارد؛ به عنوان مثال در بخش صنایع دفاعی مانند موشک جزو پنج کشور نخست هستیم.

وی با اشاره به ظرفیت بالای جوانان و اینکه از وقتی تصمیم گرفتند ماهواره در مدار قرار بدهند، در کمتر از پنج سال این امر تحقق پیدا کرد تصریح کرد: امروز اما برخی اعتقادی به ظرفیت مردم ندارند و این فرصت از اقتصاد کشور گرفته شده است؛ مشکل اقتصادی هم حل می‌شود به شرط اینکه آنچه در جوانان خود داریم از دشمنان تمنا نکنیم.

وی اظهار داشت: با وجود این شرایط هنوز چالش‌های بزرگی در کشورمان وجود دارد که این دغدغه‌ها به دلیل بی توجهی به مردم‌باوری به وجود آمده است، در صورتی که ظرفیت‌های جوانان کشورمان را جدی نگیریم و از سایر جوامع کمک بگیریم نمی‌توانیم پیشرفت کنیم و از وضعیت کنونی خارج شویم.

قالیباف گفت: عمق استراتژی نظام، قلب مردم بوده و برای به دست آوردن دل مردم باید از خدا کمک بگیریم، مانند شهید شوشتری که پیش از هر چیزی به مردم خود فکر می‌کرد، امیدواریم بتوانیم مسیر شهدا را ادامه دهیم و توفیق همراهی با آنها را داشته باشیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.