سید ابراهیم رئیسی رییس جمهوری اسلامی ایران در گفت وگوی اختصاصی به شبکه المیادین گفت: ملت ما فهمیده است که ستون خیمه نظام جمهوری اسلامی ولایت فقیه است و مردم ایران به حکومت و رهبری اطمینان کامل دارند.

به گزارش جماران؛ به نقل از ایرنا، سید ابراهیم رئیسی رییس جمهوری اسلامی ایران در مصاحبه با شبکه المیادین لبنان با بیان این که ملت فهیم ایران به حکومت و مقام معظم رهبری اطمینان کامل دارد؛ گفت : دشمن، عناصر قدرت ما را هدف گرفته‌است.

رئیسی در گفت وگوی اختصاصی به شبکه المیادین گفت: ملت ما فهمیده است که ستون خیمه نظام جمهوری اسلامی ولایت فقیه است و مردم ایران به حکومت و رهبری اطمینان کامل دارند.

وی افزود که عناصر قدرت ایران از سوی دشمنان هدف قرار گرفته است.

خودکافی دفاعی و نظامی 

وی درباره توان نظامی و دفاعی ایران گفت: در زمینه توان نظامی و دفاعی نه‌تنها به خودکفایی رسیده‌ایم، بلکه به یکی از کشورهای مطرح در صنایع دفاعی تبدیل شده ایم.

رئیسی تاکید کرد: در ۴۴ سال گذشته دشمن دست به هیچ حماقتی نزده است، این مساله نه به خاطر آن است که به دنبال این کار نیست بلکه به این علت است که قادر به این کار نیست و توانایی آن را ندارد.

وی گفت: قدرت جمهوری اسلامی ایران برآمده از همه منابع قدرت از جمله برآمده‌ از ملت است.

رئیس قوه مجریه در بخش دیگری از اظهاراتش به پیوستن ایران به سازمان همکاری‌های شانگهای اشاره کرد و گفت که این اقدام برای ایران زمینه همکاری با زیرساخت های آسیا را فراهم کرد و ما همچنین آماده پیوستن به گروه بریکس هستیم.

روابط ایران و عربستان

رییسی درباره مذاکره روابط ایران و عربستان افزود: پیش از دولت ما مذاکرات اولیه در سطح امنیتی میان دو کشور در عراق انجام شد.

رئیس جمهوری ایران ادامه داد: مقدمات ازسرگیری روابط با عربستان طی سفر من به پکن صورت گرفت.

وی با بیان اینکه ازسرگیری روابط سیاسی ایران و عربستان ادامه خواهد یافت، گفت: ایران و عربستان دو کشور موثر در منطقه هستند و روابط میان آنها فواید زیادی به همراه خواهد داشت.

هراس و خشم رژیم صهیونیستی  

رییسی در ادامه به خشم رژیم صهیونیستی نسبت به بازگشت روابط ایران و عربستان اشاره کرد و گفت: دشمنان بویژه رژیم تل‌آویو از این کار خشمگین هستند و علت آن نیز تلاشی است که برای تفرقه افکنی انجام می‌دهند.

وی به مشکلات داخلی رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: شرایط بصورت گسترده‌ای نسبت به گذشته متفاوت شده است و رژیم صهیونیستی نمی‌تواند امنیت را در درون سرزمین‌های اشغالی ایجاد کند.

رئیس جمهوری تصریح کرد: اتحاد (میان کشورهای اسلامی) یک مساله کلیدی و راهبردی است و باید آن را دنبال کرد، در مقابل دشمنان راهبرد تفرقه بینداز و حکومت کن را دنبال می‌کنند.

وی گفت که دخالت بیگانه در کشورها از جمله لبنان و یمن مشکلات زیادی برای ملت های منطقه ایجاد خواهد کرد.

رئیسی اظهار کرد : امروز برای همه روشن شده است که  معاهده های صلحی چون کمپ دیوید و شرم الشیخ و اوسلو هرگز نخواهد توانست امنیت برای این رژیم فراهم کند.

وی به تهدیدات توخالی رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت که این رژیم به خوبی می‌داند که هرگز یارای مقابله با ایران را ندارد.

پایان یک جانبه گرایی  

رییسی به پایان جهان تک قطبی اشاره کرد و گفت: به ملل عرب می‌گویم شرایط و نظم در دنیای جدید بر خلاف سیاست  یکجانبه گرایی است.

رئیس قوه مجریه درباره سرنوشت فلسطین افزود: سرنوشت فلسطین با اراده و تصمیم ملت و مجاهدان فلسطینی تعیین می شود و این امر صرفا در میز مذاکرات سیاسی مشخص نمی‌شود.

وی با محکوم کردن یکجانبه گرایی آمریکا گفت: بر این باوریم که جهان در کشورهایی که خود را حاکم دنیا می دانند، خلاصه نمی‌شود.

سفر به سوریه  

وی با تأکید بر این که حزب الله و ایران به [دولت سوریه] کمک کردند تا مانع از تجزیه این کشور شوند، خاطرنشان کرد: بسیاری از کشورهای منطقه و جهان فهمیده‌اند که سوریه هرگز شکست نخواهد خورد، به همین دلیل در روابط خود با دمشق تجدید نظر کردند.

رئیسی با استقبال از ازسرگیری روابط سوریه با کشورهای جهان بویژه کشورهای منطقه افزود: روابط تهران و دمشق راهبردی و مهم است که ادامه خواهد یافت.

وی سفر فردا (چهارشنبه) به سوریه را در چارچوب تحکیم روابط میان تهران و دمشق و توسعه آن در همه زمینه‌ها برشمرد.

رئیسی افزود: ما بر لزوم حاکمیت سوریه بر تمام سرزمین های خود تاکید می کنیم و معتقدیم که آمریکایی ها باید فوراً این کشور را ترک کنند.

وی در مورد بازسازی سوریه نیز گفت که ایران آماده همکاری با ملت و دولت سوریه در این زمینه است.

رئیس جمهوری همچنین خواستار بازسازی سریع سوریه و بازگشت آوارگان سوریه به خانه و کاشانه شان و بازگشت اوضاع به روال طبیعی خود شد.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود گفت که ما دست دوستی و همکاری را به سوی هر کشوری دراز می کنیم که بخواهد با ما همکاری کند و آماده تعامل با همه کشورها؛ چه کشورهای منطقه و چه دیگر کشورها هستیم.

رئیسی بار دیگر گفت: ما همیشه اعلام کردیم که نه در گذشته و نه در آینده از این که جبهه مقاومت را تقویت کرده ایم، پشیمان نیستیم و پشیمان نخواهیم شد.

آمریکا در کنار ترویست ها 

رئیسی ادامه داد: باید این دروغ آمریکایی ها که [مدعی هستند] در حال مبارزه با تروریسم هستند را برملا کنیم و همه جهان بدانند که آنها درحال مدیریت تروریسم [و نه مبارزه با آن] هستند.

وی به تصور غلط آمریکایی‌ها در به شهادت رساندن سپهبد حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد و گفت: آنها فکر می کردند که با ترور حاج قاسم می توانند راه و روش ایشان را از میان بردارند، درحالی که ایشان به مکتبی برای جوانان مقاومت در منطقه تبدیل شدند.

سید حسن نصرالله، مجاهد انقلابی 

رئیسی در بخش دیگری از سخنانش به جایگاه والای حزب الله لبنان در این کشور و دیگر کشورهای اسلامی اشاره کرد و گفت که این گروه دارای یک جایگاه عالی نه تنها در لبنان بلکه بعنوان یک ستون مهم برای نیروهای مقاومت در منطقه به شمار می‌رود.

وی گفت که جوانان فلسطینی که با جدیت در برابر صهیونیست‌ها ایستاده و در میدان‌ها نبرد استقامت می کنند، این [رشادت] خود را از حزب الله الهام می گیرند.

رئیس جمهوری ایران، سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان را یک «شخصیت مجاهد، انقلابی در منطقه» دانست که نه تنها دل لبنانی‌ها بلکه دل تمام ملل منطقه را مجذوب و شیفته خود می‌کند.

وی خاطرنشان کرد که اعتمادی که به حزب الله و سید حسن نصرالله وجود دارد، یک اعتماد بزرگ و ویژه است، چرا که ایشان در وعده‌هایی که داده صادق بوده و این بسیار مهم است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.