همتی رییس اسبق بانک مرکزی می گوید: حفظ ارزش ‌ریال⁩ و اجتناب از روی آوری به ‌دلار⁩ با کنترل تورم میسر است نه مبادله با ارزهای دیگر!

به گزارش جماران؛ عبدالناصر همتی، رئیس اسبق بانک مرکزی در واکنش به سخنان روز گذشته ابراهیم رئیسی در مورد بریدن بند ناف قدرت دلار گفت: حفظ ارزش ‌ریال⁩ و اجتناب از روی آوری به ‌دلار⁩ با کنترل تورم میسر است نه مبادله با ارزهای دیگر!

همتی در کانال تلگرام خود نوشت: جهت اطلاع ‌جناب آقای رئیسی؛ ‌در حال حاضر بیش از ۷۵٪ تجارت خارجی ما با چین، امارات، عراق، ترکیه و هند است

‌در مبادلات تجاری نیز عمدتاً از درهم، یوان، یورو و لیر استفاده میشود و عملاً هم مبادلات به نفع پول ملی آنها است ‌حفظ ارزش ‌ریال⁩ و اجتناب از روی آوری به ‌دلار⁩ با کنترل تورم میسره نه مبادله با ارزهای دیگر!

رئیس‌جمهور روز گذشته در نشست مشترک شورای برنامه‌ریزی، توسعه و فعالان اقتصادی استان خوزستان گفت: در دولت دبیرخانه‌ای فعال شده که روابط ارزی ایران با دنیا را تغییر می‌دهد. وی افزود: این دبیرخانه بندناف قدرت دلار را می‌بُرد تا هم ارزش پول ملی را بیشتر کند و هم باعث می‌شود فعالیت‌های بیشتری در منطقه داشته باشیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
4 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.