در پایان سفر وزیر خارجه سوریه به عربستان، طی بیانیه ای مشترک سوریه و عربستان سعودی ضمن استقبال از ازسرگیری خدمات کنسولی و پروازهای بین دو کشور، بر اهمیت تقویت امنیت و مبارزه با تروریسم در همه اشکال آن تاکید کردند.

به گزارش جماران؛ به نقل از سانا، سوریه و عربستان سعودی ضمن استقبال از ازسرگیری خدمات کنسولی و پروازهای بین دو کشور، بر اهمیت تقویت امنیت و مبارزه با تروریسم در همه اشکال آن تاکید کردند.

و در بیانیه مطبوعاتی مشترک در پایان سفر  فیصل المقداد وزیر امور خارجه سوریه به عربستان سعودی آمده است: در راستای علاقه و توجه عربستان سعودی به هر چیزی که در خدمت مسائل کشورهای عربی وتحکیم منافع دولت ها ومردم باشد ودر پاسخ به دعوت شاهزاده فیصل بن فرحان آل سعود وزیر امور خارجه عربستان، دکتر فیصل المقداد وزیر امور خارجه امروز به پادشاهی سعودی سفر کرد.

در این بیانیه آمده است: نشستی میان دو طرف برگزار شد و در آن تلاش‌های صورت گرفته برای دستیابی به راه‌حل سیاسی برای بحران سوریه که وحدت، امنیت، ثبات، هویت عربی و تمامیت ارضی سوریه را به نحوی حفظ کند،که به نفع مردم سوریه است مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

این بیانیه حاکی از آن است که دو طرف بر اهمیت حل مشکلات بشردوستانه، فراهم کردن فضای مناسب برای رسیدن کمک‌ها به تمام مناطق سوریه، ایجاد شرایط لازم برای بازگشت آوارگان سوری به مناطق خود و پایان دادن به رنج آنها. وتسهیل بازگشت امن آنان به میهن خود واتخاذ اقدامات بیشتری را که به تثبیت وضعیت در کل سرزمین های سوریه کمک می کند، توافق کردند.

در این بیانیه اشاره شده است که دو طرف بر اهمیت تقویت امنیت و مبارزه با تروریسم در همه اشکال آن و تقویت همکاری در مبارزه با قاچاق و فروش مواد مخدر و لزوم حمایت از نهادهای دولتی سوریه برای گسترش کنترل خود بر تمام اراضی برای پایان دادن به حضور شبه نظامیان مسلح و مداخله خارجی در امور داخلی سوریه تاکید کردند.

در این بیانیه آمده است که دو طرف در مورد گام‌های لازم برای دستیابی به یک راه‌حل سیاسی جامع برای بحران سوریه، که همه پیامدهای آن به پایان برساند، وآشتی ملی را محقق کند و به بازگشت سوریه به فضای عربی خود و ازسرگیری نقش طبیعی آن در جهان عرب کمک کند؛ گفتگو کردند.

در پایان این بیانیه، دو طرف از آغاز روند از سرگیری خدمات کنسولی و پروازهای بین دو کشور استقبال کردند.

 مقداد از تلاش‌های پادشاهی عربستان سعودی برای پایان دادن به بحران در سوریه و ارائه کمک‌های بشردوستانه و امدادی به آسیب‌دیدگان زلزله‌ای که سوریه را لرزاند، قدردانی کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.